רווחי כלל תעשיות זינקו ברבעון הראשון פי 12 ל-101 מיליון שקל

ההכנסות עלו ב-8.9% והסתכמו ברבעון ב-1.1 מיליארד שקל ■ תרומת החברות המוחזקות לרווח של קבוצת כלל הסתכמה ב-89 מיליון שקל, לעומת 74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

כלל תעשיות דיווחה היום (ג') לבורסה בת"א על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009. מדו"חות הרווח והפסד עולה, כי הרווח הנקי של הקבוצה, המיוחס לבעלי מניות הרוב, הסתכם ברבעון ב-101 מיליון שקל, פי 12 ויותר בהשוואה לרווח נקי של 8 מיליון שקל שיוחס לבעלי מניות הרוב ברבעון הראשון של 2008.

ההכנסות עלו ב-8.9% והסתכמו ברבעון ב-1.1 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 1.03 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תרומת החברות המוחזקות לרווח של קבוצת כלל הסתכמה ב-89 מיליון שקל, לעומת 74 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מסבירה כי הרווח השוטף ברבעון (82 מיליון שקל) הושפע לטובה ממעבר להכנסות מימון של 13 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 65 מיליון שקל אשקתד. זאת, בעיקר הודות להיחלשות השקל מול הדולר, ולמדד המחירים לצרכן השלילי ברבעון.

אבי פישר וצביקה לבנת, מנכ"לים משותפים של כלל תעשיות, אמרו היום בהתייחס לתוצאות הכספיות כי "כת"ש הגיעה למשבר הגלובלי והמקומי ערוכה ומוכנה, כשברשותה יתרות מזומנים גבוהות ותזרים נוח הנפרש על פני שנים רבות. הביצועים של החברות התפעוליות מצביעים על כך שהן מתמודדות היטב עם האטה והירידה בביקושים המקומיים והגלובאליים. כת"ש ממשיכה בקידום מנועי צמיחה עתידיים כמו פעילות האנרגיה שצוברת תאוצה, וזאת לצד ניהול צמוד ויום-יומי של חברות התעשיה המסורתית והחברות הוותיקות - המבטיחות יציבות ותזרים איתן".

חלוקה למגזרים וחברות מוחזקות

מגזר המלט מדווח על קיטון קל בהיקף המכירות ל-36 מיליון שקל, בעיקר בשל קיטון בכמויות המלט ששווקו לשוק המקומי, המשך מהלכי התייעלות כתגובה להעמקת המיתון. מגזר התעבורה ירד ב-33% ל-8 מיליון שקל.

חברת גולף תרמה לרווח של כלל תעשיות ב-32 מיליון שקל, לאחר שהציגה גידול של 20% ברווח הנקי ל-24 מיליון שקל, על אף קיטון של 6% בהיקף המכירות, ובעיקר הודות לשיפור ניכר בהכנסות המימון.

נייר חדרה תרמה 7 מיליון שקל לרווח, לאחר שרשמה קיטון של 9.5% ברווח הנקי ל-19 מיליון שקל. הרווח הנקי של פאנדטק ירד פי 3 ל-900 אלף שקל, שהתבטא בתרומה שלילית של 7 מיליון שקל לרווח של כלל.

נטוויז'ן לא תרמה לרווח של כלל, למרות שרשמה עלייה ברווח הנקי ל-29 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) תרמה 16 מיליון שקל לרווח, לאחר שעברה ברבעון לרווח נקי של 24 מיליון שקל, לעומת הפסד של 28 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.