חולשת הרובל פגעה בשורה התחתונה של מירלנד: הפסידה 4.5 מ' ד' ברבעון הראשון

ההון העצמי של החברה מממן 59% ממאזנה ■ המניה יותר מהכפילה את שווייה מתחילת השנה

בין הדו"חות הרבעוניים שפורסמו הבוקר היה גם הדו"ח לרבעון הראשון של מירלנד פיתוח , זרוע השקעות הנדל"ן ברוסיה של קבוצת אליעזר פישמן. מירלנד פיתוח, הנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM), סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות מדמי שכירות ועמלות ניהול נכסים בשווי של 4.2 מיליון דולר לעומת 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"בזמנים משתנים כאלו, אנו מתמקדים בפורטפוליו הנכסים המניבים הכנסה ובהשלמת פרויקטים שנמצאים תחת בנייה. על רקע המצב הכלכלי העולמי, החברה גם יישמה מהלך של הקטנת עלויות בנייה והקטנת הוצאות תפעוליות", ציין בהודעת החברה נייג'ל וורייט, יו"ר מירלנד פיתוח. בין הפרויקטים בבנייה של החברה ניתן למצוא את פרויקט יחידות המגורים Perkhushkovo, את הקניון Triumph Mall ואת בניין המשרדים Tamiz Office.

בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד נקי אחרי מס של 4.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי לפני מס של 4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, ההפסד נובע בעיקרו מהמשך חולשת המטבע הרוסי - רובל - לעומת הדולר האמריקני. "התמ"ג ברוסיה ממשיך ליפול, שיעור האבטלה והגירעון התקציבי המשיכו לעלות", מסבירים במירלנד את הסביבה הכלכלית שבה פועלת החברה. "למרות זאת, לקראת סוף הרבעון הראשון, הרובל ומחיר הנפט החלו להתייצב ויש גם האטה בקצב היציאה של השקעות זרות מהמדינה", מוסיפים בחברה.

לדברי מירלנד, התפתחויות חיוביות אלו באות לידי ביטוי גם בפעילות החברה. "לקראת סוף הרבעון הראשון, ותחילת הרבעון השני אנו חווים עלייה קטנה במידת העניין של שוכרים ורוכשים גם אם דמי השכירות ומחירי המכירה נמוכים מבעבר", נכתב בדו"ח.

סך שווי נכסי החברה עומד על 519.3 מיליון דולר, כשהתחייבויותיה למערכת הבנקאית בטווח הארוך עומדים על 17 מיליון דולר ואילו בטווח הקצר מדובר על סכום של 68.2 מיליון דולר. הונה העצמי של החברה עומד על 305.9 מיליון דולר ומממן 59% ממאזנה.

על רקע המומנטום החיובי בשווקים, עלתה מניית מירלנד פיתוח מתחילת השנה בשיעור נאה של 132.4% וכעת היא נסחרת (נכון לשעות הצהריים) לפי מחיר של 80.75 פני המשקף שווי חברה של 125 מיליון דולר. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"