החוקר של מארי פיזם: "רוז היתה אוכלת את הצואה שלה"

חוקר המשטרה שחקר את אימה של רוז, הנאשמת ברציחתה אמר היום כי מארי ניסתה למסור את רוז לבית חב"ד, אך שם סירבו לקבלה כיוון שאינה יהודייה ■ אימו של רוני רון: הוא נהג לגרור את רוז על הרצפה

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

פרשת רוז ממשיכה לספק כותרות: היום (ד') אומר יהודה להט, חוקר המשטרה שחקר את אימה של רוז, מארי פיזם, כי בתה "היתה נוהגת לאכול את הצואה שלה". לדבריו, מארי ניסתה למסור את רוז לבית חב"ד, אך שם סירבו לקבל אותה כיוון שאינה יהודייה.

את יום הדיונים בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה פתחה הסקסולוגית איריס בר-און, שנשאלה עוד טרם פתיחת הדיון כיצד היא מתארת את היחסים בין רוני ומארי. היא לא הסכימה לענות, והסתפקה בכך כי "יחסים בין גבר בן 50 לילדה בת 20 הם משהו שעשוי לקרות בעולמנו המיני".

חוקר נוסף ביחידה המרכזית, אלי קורלנד, העיד היום גם כן. "הפתיע אותי שאמא שיושבת אתך ומדברת אתך - ואין לה כל עניין כהוא זה בילדה שלה", אמר. לדבריו, מארי אמרה לו פעמים רבות במהלך החקירה כי "כל מה שמעניין אותה זה איפה רוני".

עורכת הדין של מארי, רויטל סוויד, העלתה במהלך הדיון את ההיסטוריה המשפחתית של רוני רון. לדבריה, רון סבל מאלימות קשה במשפחה בצעירותו, ועל כך אף העיד במשטרה. "אמא שלי היתה אלימה כלפיי, היא היתה מרביצה לי ומפרקת אותי", אמר רון בחקירתו.

בתום הדיון סיפרה עורכת דינה של מארי פיזם, כי מארי לא הספיקה בזמן הקצוב בו רוז היתה בארץ להיקשר לקטנה, ולכן ניסתה למצוא לה מקום מגורים חלופי כמו בית חב"ד. לטענת סוויד, אחד מהמקומות שנמצאו לרוז היה ביתה של בתי רון - זוגתו הראשונה של רוני רון, אך לטענתה רון טירפד את הסידור מאחר שרצה לנקום בבתי על כך שלקחה ממנו את בנימין פיזם - בנו הראשון.

"אני רצחתי - רק שחררו את מארי"

במהלך הדיונים בבית המשפט השבוע נודע כי רוני רון, סבה של רוז, אמר באחת מחקירותיו הראשונות כי הוא זה שרצח אותה. "אני חיסלתי, אני רצחתי, אני עשיתי הכל - רק תשחררו את מארי", העיד מפקד משטרת נתניה, ניצב משנה רון גרטנר.

בהמשך שלב הצגת העדויות, עלה נושא בליל הגירסאות שנרוני רון ניסה "למכור" לשוטרים בימים הראשונים לחקירתו במשטרה. בין הגירסאות שסיפר רון: "מכרתי את רוז לערבים", וגם "הכנסתי אותה לתיק בזמן שהיא ישנה וזרקתי אותו לירקון". גירסתו הראשונה של רון, כך לפי עדותו של מפקד משטרת נתניה, היתה כי הוא מסר את רוז למיסיון באחריות בני-זוג, שאחד מהם היה שחור.

רון: "אני מצטער שפגעתי באמא ובילדות"

"אני עד היום לא מאמין לגירסה שלו", אמר העד איתן שיינמן, חוקר בימ"ר מרכז במשפט, "עד היום אני לא יודע מה קרה שם". מעדותו עלה כי מארי עמדה בלחצי חקירה, שלטענת עורכת דינה, רויטל סוויד, לא היו תקינים. הפרקליטה טענה כי מארי לא ישנה יותר מ-24 שעות כשנחקרה לראשונה.

במהלך עדותו של שיינמן, העלה פרקליטו של רוני רון, עו"ד גיל פרידמן, תמלילי חקירה מהם עולה כי רון הצטער על מעשיו. "אני מצטער שפגעתי באמא ובילדות", אמר רון לפי התמלילים. "אני מבקש סליחה, מחילה, מחילה!". כאשר הושווה לאלי פימשטיין (האב שרצח את בתו הודיה קדם), השתולל רון וצעק: "רק נתתי לה מכה!".

העדה: "ויויאן סיפרה כי רוני רון נהג לגרור את רוז על הרצפה"

במהלך הדיון השבוע, העידה גם מירה קרני, עובדת המועצה לשלום הילד. בניגוד לעדותה של אימו של רוני רון, תיארה העדה התנהלות שונה לגמרי: "ויויאן התקשרה אלינו ב-20 ביולי, אחרי חודשיים שלא ראתה את רוז", סיפרה קרני. "היא סיפרה לי על המצב המשפחתי המורכב, ואמרה כי היא חוששת ששמו את רוז במסגרת לילדים אוטיסטים. ויויאן אמרה כי היא דואגת שמארי מזניחה את רוז, ושרוני רון יכול להיות אלים". בהמשך הוסיפה: "ויויאן סיפרה כי רוני רון נהג לגרור את רוז על הרצפה ולמשוך אותה לשירותים".

לשמע הדברים הללו מתח השופט ביקורת על המועצה לשלום הילד, על כך שלא דיווחו למשטרה על פנייתה המדאיגה של ויויאן. "כיצד לא הדליקו דבריה של ויויאן נורה אדומה?", שאל השופט, "פנייה של המתלוננת על אלימות ועל היעלמות קטינה. כיצד לא דיווחתם?".

הפרשה שהסעירה את המדינה

פרשת רוז הקטנה הסעירה את המדינה כולה במהלך חודש אוגוסט האחרון. לאחר שסבתה דיווחה למשטרה על היעלמותה, החלו חיפושים קדחתניים אחר הילדה בנחל הירקון ובאזור המרכז. 3 שבועות מאוחר יותר נמוגו התקוות למצוא אותה חיה. רוז נמצאה בתוך תיק עור אדום בתחתית נחל הירקון, בדיוק כפי שהעיד רון בחקירתו במשטרה.

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז מרכז נגד רוני רון ומארי פיזם בספטמבר האחרון אינו כולל את פירוט אופן רציחתה של הילדה הקטנה. במקום זאת נכתב כי "השניים החליטו לגרום למותה בדרך שאינה ידועה". לטענת הסב, רוז הכעיסה אותו והוא סטר לה בחוזקה, אך הוא לא התכוון להרוג אותה.