דויטשה בנק על כי"ל: "חקלאים רבים ברחבי העולם ימתינו לתוצאות המו"מ בסין ובהודו לפני שירכשו אשלג בעצמם"

יום לאחר שפרסמה חברת כימיקלים לישראל את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון מתפנים להגיב הן בהראל פיננסים והן בדויטשה בנק לחדשות בעולם הדשנים - הקשורות לכי"ל ישירות

יום לאחר שפרסמה חברת כימיקלים לישראל (כי"ל ) את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון מתפנים להגיב הן בהראל פיננסים והן בדויטשה בנק לחדשות בעולם הדשנים - הקשורות לכי"ל ישירות. בדויטשה בנק העלו הבוקר את מחיר היעד ב-29% ל-40 שקל, אשר מבוסס על מודל היוון תזרים מזומנים (DCF). מחיר זה עדיין נמוך ב-9.1% משער הפתיחה של המניה הבוקר, 44 שקל. ההמלצה נותרה "החזק".

"ביצועי מניות המגזר מצביעים על התאוששות בשוק האשלג בתחילת המחצית השנה השנייה", כותב האנליסט ריצ'ארד גוסו. השאלה הנותרת היא תזמון ההתאוששות, והמפתח טמון בחוזי האשלג שיחחתמו על-ידי הסינים וההודים, אשר "יהוו נייר לקמוס לשוק". גוסו מעריך כי רמות המלאי של הסינים נאמדות בכ-3-4 מיליון טונות אשלג, ולפיכך ינצלו את תנאי השוק הנוכחיים כדי ללחוץ את המחירים בחוזים מטה. "ההודים נמצאים בעמדה קצת פחות טובה, וצרכיהם יתבהרו לאחר עונת גשמי המונסון ביוני". לפיכך, נכתב בסקירתו, ימתינו חקלאים רבים ברחבי העולם לתוצאות המו"מ בטרם ירכשו אשלג בעצמם.

אמיר אדר: המו"מ עם הסינים וההודים יתחדש ביתר שאת בשבוע הבא

במידה רבה, מסכים אמיר אדר, מנהל מחלקת Sell Side בהראל פיננסים לדברים. אדר מסב את תשומת ליבנו לעובדה כי פוטאש , המחזיקה בכי"ל ב-11.4% באמצעות חברה בת, הודיעה אתמול (ד') על הפחתה נוספת בהפקת האשלג. היקף ההפחתה הנוכחית הוא 400 אלף טון, כך שההפחתה הכוללת שלה עומדת על 3.9 מיליון טון - או 11 מיליון טון בתעשייה כולה ("מעל לחמישית מהייצור בשנה רגילה", הוא כותב).

"למעשה, מדובר בהפחתה נמוכה יחסית", הוסיף, בהתייחסו לעלייה נמוכה יחסית של מלאי הדשנים בצפון אמריקה באפריל (231 אלף טון). "סביר להניח כי בדומה לפעמים הקודמות, גם יצרניות נוספות יודיעו על הרחבה נוספת של השבתת הייצור", אם כי בהיקפים נמוכים. אדר תוהה על תזמון ההודעה, מספר ימים לפני פתיחת כנס ה-IFA (ההתאחדות הבינלאומית של ספקי הדשנים) בשבוע הבא, בו צפוי המו"מ עם הסינים וההודים להתחדש ביתר שאת.

מכל פנים, ההערכה היא כי קיימת ירידה בצריכת האשלג השנה, בגלל תכונותיו המאפשרות הישארותו באדמה המעובדת. בשיחה עם "גלובס" העריך אדר כי הודו לא תזדקק למלאים לפני יולי, אך קיימת התעוררות הדרגתית בברזיל, הנתמכת גם באמצעות היחלשות הריאל, ועלויות אנרגיה זולות התומכות בירידת מחירי ההובלה. אדר ממליץ על כי"ל "משקל-יתר" במחיר יעד של 45 שקל (כמעט בתוך הכסף, כאמור), והוא בוחן את מחיר היעד שוב בימים אלו.

כילכיל