המימושים בקרדיט סוויס סידרו לכור את הרבעון: הרוויחה 251 מיליון שקל

הרווחים מקרדיט סוויס הגיעו ממימושים והכנסות מס *כור תחלק דיבידנד של 432 מ' ש' *אפסילון הרוויחה 9 מ' ש' *כור הקטינה האחזקות בטלרד ל-10%

ירידה בהוצאות המימון, תוצאות טובות של מכתשים אגן ומימושים בקרדיט סוויס סידרו לכור, מקבוצת אי.די.בי, רבעון חזק. החברה סיימה את הרבעון הראשון ברווח של 251 מיליון שקל, כשברבעון המקביל הסתכם הרווח ב-4 מיליון שקל בלבד.

במקביל הודיעה כור כי תחלק דיבידנד בהיקף של 432 מיליון שקל. הדיבידנד שגבוה יותר באופן משמעותי מהרווח הנקי מתאפשר הודות ליתרת המזומנים הגבוהה של החברה וכן מתוך ידיעה שברבעון השני צפויה כור להציג רווח נקי של 904 מיליון שקל, רק ממימוש מניות בבנק השוויצרי.

את התרומה הגדולה ביותר לרווחי החברה סיפקה מכתשים אגן, שחלקה ברווחי כור עומד על 117 מיליון שקל.

העלייה החדה ברווחים התאפשרה גם בזכות ירידה בהוצאות המימון של החברה. אלה קטנו ב-72% לרמה של 34 מיליון שקל בלבד. הירידה החדה בהוצאות המימון נובעת מהאינפלציה השלילית ברבעון החולף, שהקטינה את ההלוואות צמודות המדד של החברה.

גם האחזקות בקרדיט סוויס תרמו לרווחי כור. במהלך הרבעון הראשון החלה החברה בתהליך מימוש מניות הבנק, וברבעון הראשון תרמו לה המימושים הללו רווח של 33 מיליון שקל. כמו כן, הצגת ההשקעה בדוחות בשווייה ההוגן אפשרה לכור ליהנות מהכנסת מס בגובה של 130 מיליון שקל. סך הרווח בגין ההשקעה בקרדיט סוויס עמד ברבעון הראשון על 163 מיליון שקל.

העלייה החדה בשווי מניות קרדיט סוויס בחודשים האחרונים גם הקטינה באופן משמעותי את רמת המינוף של כור. אם ברבעון הראשון של שנת 2008, עמד ההון העצמי של החברה על 1.8 מיליארד שקל והיווה 35% מהמאזן, הרי שברבעון זה הוא מגיע ל-4.8 מיליארד שקל ומהווה כבר 55% מהמאזן. דו"חות כור מאפשרים הצצה גם לתוצאות בית ההשקעות אפסילון, בו מחזיקה כור ב-50%. מהדו"חות עולה כי אפסילון הרוויח ברבעון הראשון 9 מיליון שקל, כאשר חלקה של כור ברווח זה הוא 4 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד של 2 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בכור מציינים כי חלק משמעותי מהרווח נבע מרווחי נוסטרו של בית ההשקעות.

מגזר התקשורת גרם להפסד של 5 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. בסוף הרבעון הקטינה החברה את אחזקותיה בטלרד ל-10%. *