כוכבים נולדים בקונצנזוס

המצחיקים ביותר הם האומללים הבטוחים שהם שרים יפה כי ככה אמרו להם בבית

הערב תיפתח עונה חדשה של "כוכב נולד". קשה להאמין, אבל התוכנית הזאת, שהיא כבר חלק מהקונסנזוס, הייתה, עד לפני כמה שנים "האח הגדול" עבור מבקרי הטלוויזיה: היא סימלה בשעתה את הסף התחתון שאליו הגיעה הטלוויזיה בעידן הריאליטי, וספגה חבטות לרוב.

במבט לאחור, זה נראה קצת מצחיק. "כוכב נולד" היא תוכנית חביבה לכל המשפחה, עם ילדים טובים ששרים בה על הבמה וילדים טובים שצופים בה בבית. היא גם ישראלית מאוד. אף שמדובר בהעתקה של ז'אנר אמריקני ("אמריקן איידול"), הצוות של צביקה הדר את מיטלמן ושות' צמח מ"לא נפסיק לשיר", שהייתה מופע של שירה בציבור, תופעה שספק אם יש ישראלית ממנה.

בנוסף, היא נוסטלגית. אלמלא הפתיע ישראל בר-און בעונה הקודמת עם שיר מקורי משלו, הרי שכל העונה כולה הייתה גרסאות כיסוי לשירים שהיו כאן להיטים לפני 20 ו-30 שנה, והרי אין דבר בעולם שישראלים אוהבים יותר, בצדק או שלא בצדק, מאשר את עצמם כשהיו עוד יפי בלורית ותואר. היו לא מעט שהשתמשו בעניין הזה כדי לנגח את "כוכב נולד" על שהיא הורסת את הזמר העברי המקורי. סליחה? את מה בדיוק? הרי את מספר השירים הטובים שנכתבו כאן מאז "עטור מצחך", אפשר למנות על אצבעות הידיים. עצוב, אבל מדויק.

הפרקים הראשונים יוקדשו, כמיטב המסורת, למופע ביזארי של מוכשרים בעיני עצמם, כשהמצחיקים-עצובים ביותר הם לא אלו שבאים למפגן של הומור עצמי בשם הזכות לחמש דקות תהילה, אלא דווקא האומללים שבטוחים שהם שרים יפה, כי ככה אמרו להם בבית. כן נכיר את חבר השופטים, שיכלול הפעם גם את דנה אינטרנשיונל.

השוס של ההפקה השנה הוא נסיעה לארצות-הברית, על תקן הודו של העונה הקודמת. זה קצת המוני, רעשני, וולגרי, תחמני - בקיצור, די ישראלי, והרי כבר אמרנו, לסלוד מ"כוכב נולד", זה כמו להביט במראה ולהתבאס.

שביל הבריחה

"נמלטים" - הסרט, א' 22:30, יס סטארס אקשן

כמעט בהמשך ישיר לאייטם הקודם, הנה עוד דבר מאוד ישראלי: הרצון להתבשם בהכרה בינלאומית, רצון שיקבל צ'ופר אדיר הערב, כאשר הסרט "נמלטים" ישודר בבכורה עולמית דווקא בישראל.

צפיתי רק בפרקים אחדים של הסדרה הזאת, ולא נתפסתי לעלילתה שהושיבה כמה מחבריי הטובים מול המחשב בניסיונות להוריד עוד ועוד פרקים שלה. אבל מאחר שזו אחת התופעות הטלוויזיונית החשובות בשנים האחרונות, הרי ששידור הסרט הערב אינו עניין של מה בכך.

למעשה מדובר בחומרי גלם שנשארו ליוצרי הסדרה לקראת סופה. כמה קטעים שנותרו על רצפת חדר העריכה, כמה תסריטים שלא מומשו לפרקים, ובעיקר רצון עז, גם אם לגיטימי, למקסם את רווחי הסדרה. לפיכך נרקחה עלילה שמתרחשת כמה חודשים לאחר תום העונה הרביעית והאחרונה.

הסרט נועד למכירה (כמו סרט קולנוע שניתן לרכוש בספריית הווידיאו ובחנויות המוזיקה) בפורמט של די.וי.די או בלו ריי, אבל בישראל, אולי בגלל גודל השוק, הוחלט לשדר אותו בטלוויזיה. מעריצי הסדרה הרוויחו בגדול, וגם מי שלא נמנה עם המעריצים המושבעים, יוכל לגנוב הערב הצצה ואולי יבין על מה הייתה כל המהומה. *