סלטי שמיר: ויליפוד ביצעה מעשים בלתי חוקיים כדי להקטין את התשלום על המניות

בתגובה לתביעה שהגישו נגדם האחים ויליגר בטענה כי השתלטו על החברה וניפחו את רווחיה, טוענים כעת עמירם גיא ויעקב גינצבורג כי האחים פיברקו פרוטוקולים כדי להתחמק מתשלום 6 מיליון שקל בגין רכישת סלטי שמיר

"ויליפוד בשליטת האחים יוסי וצבי ויליגר ביצעה שורה של מעשים חמורים ובלתי חוקיים, הן כצד להסכם והן כבעלת מניות בסלטי שמיר", ופיברקה פרוטוקולים לצרכיה כדי להתחמק מלשלם לנו 6 מיליון שקל נוספים עבור המניות - כך טוענים יעקב גינצבורג ועמירם גיא, המחזיקים כיום ב-49% מסלטי שמיר.

כזכור, לפני כשנתיים רכשה ויליפוד (אז בשליטת גאידמק וכיום בשליטת האחים צבי ויוסי ויליגר) את השליטה (51%) בחברה מגינצבורג וגיא, שנותרו מנכ"לים משותפים ובעלי מניות מיעוט. התמורה היתה 5 פעמים הרווח השנתי הנקי שיהיה ב-2008 כפול 51%, כשמחיר המינימום יהיה מקדמה בסך 5 מיליון שקל.

לפני כשבוע הודיעו גינצבורג וגיא על ביטול ההסכם, בטענה כי ויליפוד ביצעה שורה של הפרות יסודיות בהסכם. ויליפוד פנתה לבית המשפט והאשימה את גינצבורג וגיא בבריונות, בנטילת 2.4 מיליון שקל מהחברה שלא כדין, בסילוקו של המנכ"ל השלישי שמונה, הרצל יפרח, ברישומים כוזבים ועוד.

מחר (ב') ידון השופט יהודה זפט בבקשת ויליפוד לצווי מניעה. היום (א') הגישו גינצבורג וגיא את תגובתם לבקשה. באמצעות עו"ד מישל אוחיון הם טוענים כי הסכסוך החל לאחר פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2008, אז "נזכרה" ויליפוד כי הישגי החברה הנאים ייאלצו אותה לשלם לגינצבורג וגיא עוד 6 מיליון שקל (בנוסף למקדמה) עבור המניות, ובסך הכל 11 מיליון שקל. "מכאן ואילך החלה ויליפוד לנקוט פעולות כדי לעוות את הדו"חות הכספיים של 2008", אותם כיווצה מ-4.3 ל-1 מיליון שקל בלבד.

לדבריהם, ויליפוד התגלתה במערומיה כשיו"ר סלטי שמיר, צבי ויליגר, התבטא בכנות בישיבת דירקטוריון בדצמבר האחרון: "לא משנה מה יהיו התוצאות, אנחנו לא מתכוונים לשלם יותר כסף על סלטי שמיר".

שיתוק פעילות

גינצבורג וגיא טוענים כי הסכם המכר הקנה לוויליפוד אופציה להחזיר את המניות תמורת סכום הרכישה וקנס של 10%, בדיוק למקרה שתטען שהם הציגו מצגי-שווא, אולם היא נמנעה מלממשה ודרשה פיצוי כספי. ויליפוד דחתה את נכונותם לשלם את הפיצוי הקבוע בהסכם ולהאריך את האופציה האמורה, ודרשה פיצוי כפול.

לדבריהם, ויליפוד סירבה להצעתם להסדיר את הפרידה בהליך שקט תוך החזרתם מלוא סכום השקעתה, ובמקום זאת השמיצה את החברה אצל הבנקים, שיתקה את פעילותה, והיא מעכבת תשלומים מאושרים למוסדות ממשלתיים ולספקים חיוניים.

הם מאשימים את האחים ויליגר בעיוות תוצאות החברה ב-2008 כדי להקטין את רווחיה מהם נגזרת התמורה שהם אמורים לשלם, וכדי להעלות דרישה מופרכת לקבלת פיצוי.

לדבריהם, ויליפוד רימתה אותם בתהליך ההקמה של מערך ההפצה המשולב של סלטי שמיר ו-ויליפוד. היא אף מינתה מנכ"ל שלישי על חשבון החברה ומבלי שהיה צורך בכך. ויליפוד אף התעמרה בהם ופגעה בסמכויותיהם, כשערכה להם "מסדר המפקד" והשפילה אותם לעיני ההנהלה. (ה"פ 1427/09).