בעל מניות בבוימלגרין קפיטל: "על החברה לדרוש משעיה בוימלגרין כ-100 מיליון שקל"

רו"ח יהודה בר לב דורש כי בוימלגרין, בעל השליטה בחברה, ישלם לה 56 מיליון שקל ויעמיד לה הלוואה של 10 מיליון דולר כפי שהתחייב ■ "בעל השליטה רכש מניות של החברה מבלי לשלם את תמורתן והוא חייב לחברה באופן מיידי את מלוא תמורת המניות"

כאילו לא היו לשעיה בוימלגרין מספיק צרות, כעת נאלצת חברת בוימלגרין קפיטל שבשליטתו להתמודד גם עם דרישה לתבוע אותו. רו"ח יהודה בר לב, המחזיק במניות בוימלגרין קפיטל הציבורית, דורש מהחברה להגיש תביעה נגזרת נגד בעלת השליטה בחברה, בוימלגרין אחזקות הפרטית, ונגד בעל השליטה בה שעיה בוימלגרין.

לבר לב שתי טענות כלפי בוימלגרין. טענתו הראשונה קשורה להנפקת הזכויות שקיימה בוימלגרין ביולי 2008. במסגרת הנפקת הזכויות, בה היה בוימלגרין המשתתף המרכזי, הוא הזרים לחברה 56 מיליון שקל. במקביל להזרמת הכסף, פרע בוימלגרין חלק משטר ההון שהעמיד לבוימלגרין קפיטל. לטענת בר לב, בוימלגרין לא היה רשאי לנצל במסגרת זו את פירעון חלק משטר הון שהעמידה לחברה, ולקזז את סכום הפירעון כנגד תמורת המניות שרכש.

"בעל השליטה רכש מניות של החברה מבלי לשלם את תמורתן והוא חייב לחברה באופן מיידי את מלוא תמורת המניות", נכתב במכתב ששיגר עורך דינו עפר פירט, והגיע לידי "גלובס".

בנוסף, בר לב דורש מבוימלגרין קפיטל לגרום לבעלי השליטה בה לממש את יתרת ההתחייבות להעמיד לחברה הלוואות בסך 10 מיליון דולר, התחייבות שלטענתו לא קוימה במלואה. את דרישתו זו מבסס בר לב על התחייבות של בוימלגרין מאוגוסט 2007 להעמיד לחברה הלוואות לטווח ארוך בסך 30 מיליון דולר.

"לפעול נגד דירקטורים"

בר לב טוען גם שאין תוקף להסכמת החברה לקבל חלק מהסכום בדרך של מתן ערבות לבנק. כמו כן הוא מבקש מהחברה לפעול כנגד נושאי משרה ודירקטורים שכיהנו בה במועדים הרלבנטיים, בגין הנזק שנגרם לכאורה או שצפוי להיגרם לחברה בשל מעשיהם.

בוימלגרין קפיטל הודיעה שהיא בוחנת את טענות התובע ותפעל בהתאם לחלופות הקבועות ובמסגרת המועד הקבוע לכך בחוק החברות.

החברה, נזכיר, נמצאת במצב פיננסי קשה. לאחרונה היא השיגה דחייה של תשלום למחזיקי אג"ח א' לחודש יולי, ובמקביל היא מנהלת משא ומתן עם נציגות המשקיעים בחברה ועם הנושה הגדול שלה, בנק מזרחי-טפחות, במטרה להגיע להסדר חוב כולל. החברה נסחרת לפי שווי של 38 מיליון שקל והיקף החוב שלה עומד על יותר ממיליארד שקל.

לבוימלגרין קפיטל שלושה נכסים עיקריים: 64% מחברת הנדל"ן אזורים , 25% בחברת אזורים תיירות (13 בתי מלון תחת המותגים "שרתון" ו-"מוריה") ו-50% ממתחם אסותא במרכז תל-אביב (8 דונם ברחוב ז'בוטינסקי).