ברק: "לא נודיע מראש על פינוי המאחזים בכדי לתת למתנחלים אפשרות להתארגן להפריע לכוחות הביטחון"

כך אמר הבוקר שר הביטחון, אהוד ברק בריאיון לגלי צה"ל ■ "ככל שהמו"מ להחזרתו של שליט יהיה מנותק מהשיח הציבורי כך שליט יחזור מהר יותר"

"תוך מספר ימים ימונה ממלא מקום לעופר דקל, הממונה לשעבר על המו"מ להחזרתו של החייל החטוף, גלעד שליט. שוחחתי בשבוע שעבר עם נועם שליט והבהרתי לו את ההתקדמות. ככל שהמו"מ להחזרתו של שליט יהיה מנותק מהשיח הציבורי כך שליט יחזור מהר יותר", כך אמר שר הביטחון, אהוד ברק, הבוקר בריאיון לגלי צה"ל.

בנושא המאחזים הבלתי חוקיים אמר ברק כי "יש לנסות להידבר עם ראשי מועצת יש"ע לפינוי מרצון של מאחזים. גם ממשלת שרון התחייבה לפרק מאחזים, זהו התנאי הראשוני שלנו כמדינה חפיצת חיים להחיל את הריבונות של הממשל בכל מקום בארץ ישראל".

"כל הפעולות של המתנחלים פוגעים במאמציו של צה"ל לשמור על הביטחון באיזור יהודה ושומרון. ישראל צריכה לגשת בגישה רחבה אל כל עניין ההסדר המדיני, הממשלה חייבת לקבל את ההחלטות וההסכמים של ממשלות קודמות ולקבל את מתכונת מפת הדרכים", הוסיף ברק.

ברק הדגיש כי "פינוי המאחזים הבלתי חוקיים לא באה לרצות את ארה"ב והנשיא שלה, הפינוי קשור באדיקות לקונטקסט הישראלי, הפינוי יוכיח שאנחנו מדינה שומרת חוק".

על יעדי הממשלה, אמר ברק כי "הממשלה צריכה לחתור לפיתרון אזורי כולל, בבית הלבן יושב איש מוכשר ורציני מאוד שאני בטוח שהוא לא חושב שההצהרות שלו יפתרו את כל בעיות האיזור".

על מועד פינוי המאחזים אמר ברק כי "לא נודיע מראש וניתן למתנחלים אפשרות להתכונן מראש להפריע לפעולת כוחות הביטחון לאכוף את החוק".