גם בקליבלנד פוזלים לשוק הסיני

הבעלים של הקאבס הגיע לסיכום עם קבוצת משקיעים מסין שתרכוש אחוזים מהבעלות בקבוצת ה-NBA ■ למרות שקליבלנד מייצגת את השוק ה-17 בגודלו בארה"ב, הקאבס עדיין מפסידים מיליוני דולרים מדי שנה

דווקא בזמן שהפוקוס על קליבלנד ולברון ג'יימס נמצא בסדרת הגמר במזרח מול אורלנדו, חלק מהכותרות בימים האחרונים תופסים בימים האחרונים דיונים סביב הבעלות על הקבוצה. ה"Plain Dealer" מדווח כי הבעלים של הקאבס, דן גילברט, הגיע לסיכום עם קבוצת משקיעים מסין שתרכוש אחוזים מהבעלות בקבוצה ותסייע לו בהפעלתה. הקבוצה מובלת בידי איש העסקים הסיני ג'יאן-הואה הואנג, שאף היה אורחו של גילברט בתא הפרטי במשחקים 1 ו-2 בגמר המזרח מול אורלנדו.

בהצהרה מטעם הקבוצה נמסר כי "דן גילברט קיבל בשנים האחרונות מספר פניות מגורמים עסקיים שהיו מעוניינים להצטרך לקאבס. זה קורה עכשיו שוב, ואנחנו בוחנים את האפשרויות שהוצעו לנו".

למרות שקליבלנד מייצגת את השוק ה-17 בגודלו בארה"ב, הקאבס עדיין מפסידים מיליוני דולרים מדי שנה. גילברט עצמו, שמושקע בתעשייה, רשם הפסדים גדולים במשבר האחרון. בשנים האחרונות השקיעו הקאבס כ-20 מיליון דולר בשיפוץ האולם הביתי "קוויקן לואנס ארינה", ובנוסף 25 מיליון דולר במתקן אימונים שמשרת את הקבוצה. שכר השחקנים בקליבלנד ביחד עם "מס לוקסוס" שנאלצו לשלם, הגיע לקרוב ל-100 מיליון דולר בעונה.

המהלך נועד בין היתר לסייע לקאבס להיכנס לשוק הסיני, שנחשב היום לחזק ביותר ב-NBA מחוץ לארה"ב. הואנג מקיים בשנתיים האחרונות קשרים עסקיים עם הקאבס וסידר עבורם מספר חסויות בסין. הואנג סייע לשש קבוצות ספורט מקצועניות בארצות ברית להשיג הסכמי חסות עם חברות בסין, והיה זה שסייע לבעלים של יוסטון רוקטס, לס אלכסנדר, לפתוח חברת הלבשה בסין בהשקעה של כ-30 מיליון דולר.

רק רכישה של מעל 5% בקבוצת NBA מצריכה את אישור הליגה.