עכשיו גם בישראל: האקדמיה של איגוד הכדורסל יצאה לדרך

האקדמיה, שתפעל מספטמבר הקרוב במכון וינגייט, תעבוד במכונת דומה לאקדמיות הספורט הגדולות בעולם. העלות לכל חניך מוערכת ב-70-100 אלף שקל בשנה; צביקה שרף ויורם חרוש ילוו את הפרוייקט מטעם האיגוד

איגוד הכדורסל, בשיתוף עם מינהל הספורט ומכון וינגייט, הוציא היום (שני) באופן רשמי לדרך את אקדמיית הכדורסל שתתנהל מספטמבר 2009 במכון וינגייט. מדובר ברעיון דומה לזה שפועל ברוב המדינות באירופה, שבו למעשה עוזבים הספורטאים המחוננים את המועדונים ועוברים למקום אחד שבו מקבלים את תנאי האימון האופטימליים, ובנוסף מקבלים מגורים, לימודים, מעטפת רפואית וכו'. בצרפת, למשל, מצייינים את האקדמיות כאלו שהביאו להתפתחות כישרונות ברמה העולמית ושליחה של מעל עשרה שחקנים צרפתיים ל-NBA.

בשלב ראשון תקלוט האקדמיה בווינגייט נערים משנתון 1994. במקביל לאימונים המלאים תירשם הקבוצה לליגה הבכירה לנוער, על מנת לסגל את הילדים להתמודדות פיזית מול קבוצות חזקות יותר.

אחת הבעיות שאיתן ייאלץ האיגוד להתמודד היא הרצון של המועדונים להחזיק את השחקנים האיכותיים אצלם. לצורך זה נקבע שכל חניך שיגיע ממועדון מסויים לאקדמיה, ייתן עם סיום התקופה בווינגייט שנה במועדון על כל שנת שהות באקדמיה.

יורם חרוש, שמוביל את הפרוייקט מטעם איגוד הכדורסל, ציין כי "העלות עבור כל שנת אימון מוערכת ב-70-100 אלף שקל לילד, כאשר ההורים עצמם יצטרכו לשאת בכ-20 אלף שקל מהעלות". חרוש גם ציין שמזה כשלושה חודשים מעסיק האיגוד ארבעה סקאוטרים ברחבי הארץ, אחד מהם במגזר הערבי, שנועדו לסייע במציאת כישרונות לאקדמיה.

מאמן הנבחרת הלאומית, צביקה שרף, שילווה באופן צמוד את הפרוייקט, אמר כי "האקדמיה תבדיל את עצמה בכך שלא תצטרך לעבוד בלחץ של תוצאות, ושחקנים סוף סוף יוכלו לסיים כמו שצריך את תהליך ההכשרה. לא יכול להיות שבזמן שלמדינות כמו פולין ושבדיה יש שחקנים NBA, אנחנו מדינת כדורסל שמחזיקה נבחרות בדרג א' האירופי בכל הגילאים, עוד לא שלחה חמישה שחקנים ל-NBA".