לקראת דו"חות בנק הפועלים ממליצים האנליסטים לשים לב לרמת החובות המסופקים ומצפים לשורה תחתונה חלשה

ב-IBI מעריכים כי שיעור החומ"ס יעמוד על 1.3% מסך תיק האשראי של הבנק והיקפם יסתכם ב-745 מיליון שקל ■ ירידת הריבית במשק ברבעון הראשון הביאה לשחיקה של 10% עד 15% ברווחי המימון של הבנק

מחר (ג') בבוקר צפויים להתפרסם הדו"חות הכספיים של בנק הפועלים לרבעון הראשון של השנה ומספר האנליסטים בשוק פרסמו את תחזיותיהם לקראת הדו"חות.

מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אקסלנס, טרנס קלינגמן צופה לרווח מזערי של 87 מיליון שקל המשקף תשואה שנתית של 1.8% על ההון. גם האנליסט של סקטור הפיננסים, ליאור רבינוביץ ומנהל מחלקת המחקר, יובל זעירא מבית ההשקעות IBI מצפים לרבעון חלש בו יסתכם הרווח מפעולות רגילות ב-125 מיליון שקל.

קלינגמן מתייחס גם לשינויים המתמידים בהנהלה ולמחסור בחזון האסטרטגי של הבנק ואומר: "העימות המתוקשר בין בנק ישראל לבנק מרכז יותר עניין מהדו"חות הרבעוניים. ההנהלה הבכירה של בנק הפועלים כמעט התרוקנה לגמרי. לכן לדעתנו חשוב להביא לסוף העימות תוך בחירת יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל המקובלים על שני הצדדים כדי שהבנק יוכל להתוות מדיניות אסטרטגית לשנים הבאות".

להערכת האנליסטים הנושא העיקרי בדו"ח הקרוב יהיה רמת החובות המסופקים שצפויה להיות גבוהה יחסית לממוצע הרב שנתי (אך נמוכה מהרבעון הרביעי של 2008) .

ב-IBI מציינים כי ישנם אינדיקטורים לכך ששיעור ההפרשות לחובות המסופקים יהיו נמוכים יותר מהתחזיות שפרסמו במועדים קודמים שהיו ל-1.5% מתיק האשראי וכעת הם מעריכים כי שיעור החומ"ס יעמוד על 1.3% (נטו) מסך תיק האשראי של הבנק וכי היקף ההפרשה לסעיף החובות המסופקים יסתכם ב-745 מיליון שקל.

עוד מעריכים ב-IBI כי תוצאות הבנק יושפעו מירידה בשווי נגזרי מגדרי מדד ומירידה ברווחי המימון עקב הריבית הנמוכה במשק, לעומת זאת לדעתם הנקודות החיוביות בדו"ח הן: תום עידן המחיקות הגדולות בתיק ני"ע והעלייה הצפויה בהלימות ההון.

עוד מתייחסים האנליסטים לריבית בנק ישראל שירדה חדות במהלך הרבעון מרמה של 2.5% ל-0.75%, ירידה חדה זו מהווה השפעה מהותית על המרווח בבנק, אשר תגרום לירידה של 10% עד 15% ברווחי המימון של הבנק. כאשר ב-IBI צופים כי השורה הראשונה בדו"חות הבנק, הרווח מפעולות מימון לפני חובות מסופקים יעמוד על 1.554 מיליארד שקל. האנליסטים מעריכים כי הבנקים ימשיכו לסבול ממרווחים נמוכים עד שהריבית במשק תחזור לרמה של 1.5%.

ב-IBI שומרים על המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 12.6 שקל למניה. באקסלנס ההמלצה היא "נייטרלי" ומחיר היעד ל-12 החודשים הבאים מצוי בטווח שבין 6.45 שקל ל-16.68 שקל למניה.