בג"ץ: מדיניות תגמול המילואימניקים סבירה; העותרים משכו את העתירה

שופטי בג"ץ - הנשיאה דורית ביניש, איילה פרוקצ'יה וסלים ג'ובראן - יעצו לעמותת בלת"ם ולח"כ אבשלום וילן למשוך את העתירה, לאחר שהתברר כי הצבא שיפר עמדות והטיב את התנאים לקבלת המענק לחיילי מילואים

העתירה לבג"ץ להורות למדינה לשנות את התנאים לתגמול נוסף של חיילי מילואים נמשכה היום (ב') בעקבות דיון שנערך בבג"ץ.

שופטי בג"ץ - הנשיאה דורית ביניש, איילה פרוקצ'יה וסלים ג'ובראן - יעצו לעמותת בלת"ם ולח"כ אבשלום וילן למשוך את העתירה, לאחר שהתברר כי הצבא שיפר עמדות והטיב את התנאים לקבלת המענק. בג"ץ קבע כי מדיניות חלוקת התגמול הנוסף אינה בלתי סבירה בצורה קיצונית.

מדובר בהחלטת ממשלה שקבעה כי משנת 2008 יתומרצו חיילי המילואים בצורות שונות, בהן מענקים בסכומים של אלפי שקלים.

לפי ההחלטה, יזכו לתגמול נוסף חיילי מילואים לפי 3 מדרגות: המדרגה הראשונה - 2,300 שקל - למי ששירת 18-26 ימים (החל משנה הבאה 16-26); המדרגה השנייה - 3,500 שקל - למי ששירת 27-36 ימים; והמדרגה השלישית - 4,700 שקל - למי ששירת למעלה מ-37 ימים. השנה הוקצבו לתגמולים 200 מיליון שקל; ומהשנה הבאה ואילך יוקצבו 300 מיליון שקל.

העותרים ביקשו לאפשר לקבוצה גדולה יותר של חיילי מילואים לקבל את המענק, כך שמי ששירת 10 ימים ומעלה יהיה זכאי לו.

העמותה ציינה כי המדינה מתגמלת היום רק כ-40 אלף חיילי מילואים, המהווים בין 10%-15% ממספר משרתי המילואים בשנה. עוד טענה כי בשל העובדה שהקצינים והמפקדים משרתים תקופה ארוכה יותר - למעשה המדינה דואגת רק מפקדי הצבא ולא למרבית חיילי המילואים הפשוטים.

השופטת פרוקצ'יה אמרה היום בדיון כי אם יחולקו הכספים לכל חיילי המילואים - תהיה פגיעה באלה שמשרתים תקופה ארוכה יותר, בשל העובדה שכולם יקבלו פחות. לכן, קבעה כי ההחלטה על אופן חלוקת התגמולים אינה בלתי סבירה בצורה קיצונית.

את העותרים ייצג עו"ד שי דדוש, ואת המדינה ייצג עו"ד גלעד שרמן. (בג"ץ 7374/08).