לא עוצרת באדום: צפון קוריאה ביצעה היום ניסוי נוסף; שיגרה שני טילים לטווח קצר שנחתו בים הפתוח

(עדכון) מועצת הביטחון של האו"ם מגנה את הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה אתמול ■ארה"ב הבטיחה להגן על דרום קוריאה ויפן ■ הטילים יכולים להגיע לטווחים של מאה ואפילו מאתיים ק"מ

מתברר כי הניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפונית אתמול לא היה אירוע חד פעמי, אלא רק סיפתח לניסויים צבאיים: המדינה ביצעה היום ניסוי נוסף, הפעם בשני טילים לטווח קצר. ניסוי זה מצטרף לדיווחים על ניסוי דומה בשלושה טילים לטווח קצר שנערך אתמול.

על פי הדיווחים, הניסוי היום בוצע בגרסה מתקדמת של טילים מסוג "אפודון" מתוצרת המדינה. הטילים יכולים להגיע לטווחים של מאה ואפילו מאתיים ק"מ.

שיגור הטילים התבצע מהחוף המזרחי של קוריאה הצפונית. ברשת סקי הבריטית דווח כי הטילים נחתו בים הפתוח. הרשת הבריטית הוסיפה כי טיל אחד דימה פגיעה בכלי שיט, ואילו הטיל השני דימה פגיעה במטוס.

נזכיר כי אתמול (ב') סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה דיווחה על הצלחתו של ניסויי גרעיני תת קרקעי. הניסוי אתמול גרם לרעידת אדמה בשיעור של 4.5 בסולם ריכטר. מדובר בפיצוץ חזק בהרבה מזה שאירע בניסוי הגרעיני הראשון של צפון קוריאה שנערך באוקטובר 2006.

מועצת הביטחון גינתה

מועצת הבטחון של האו"ם מגנה את הניסוי הגרעיני שערכה קןריאה הצפונית הבוקר ואומרת כי הוא מהווה הפרה בוטה של החלטותיה הקודמות. מועצת הבטחון קראה לקוריאנים שלא לערוך עוד ניסויים בנשק גרעיני.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה דיבר עם מנהיגי דרום קוריאה ויפן והבטיח להם כי במקרה הצורך, צבא ארה"ב יעניק להם הגנה מלאה. צפון קוריאה הודיעה בתגובה כי היא מוכנה לכל מתקפה מוקדמת של ארה"ב.

מומחה של רשת החדשות CNN לא פוסל את האפשרות שמטרת הניסוי איננה לאיים אלא דווקא למכור. לדבר המומחה, ייתכן וקוריאה הצפונית מנסה להציג את ארסנל הנשק שלה לקונים פוטנציליים.

בטווח הטילים שנוסו היום נמצאות בין היתר יפן וקוריאה הדרומית שהביעו דאגה מיוחדת מהפעילות הצבאית של המדינה. יחד עם זאת, הקהילה הבינלאומית כולה מודאגת מאוד מהמהלכים האחרונים, גם בגלל שהמדינה איננה רק מייצרת נשק, אלא גם מויצאת אותו למדינות כמו סוריה, אירן וגם חיזבאללה.

הממשל בפיונג-יאנג הזהיר הבוקר את הקהילה הבינלאומית כי כל פעולה תוקפנית נגד המדינה תוביל להתנגדות של הצבא והעם. אמש, מנהיגים מהעולם כולו גינו את הניסוי הגרעיני שהמדינה הקומוניסטית ביצעה. מועצת הביטחון מתחילה לאבד את סבלונתה ביחס למנהיג קוריאה הצפונית, והלילה היא גינתה את הניסויים.

נציין כי לפני כשנה, סוכניות מודיעין זרות דיווחו כי מנהיג הדיקטטורה הצפון קוריאנית, קים ג'ונל איל, עבר אירוע מוחי.