רד תפטר 100 עובדים ותוריד שכר לכל 1,000 הנותרים

הפיטורים שקולים ל-9% מכוח-האדם בחברה ■ מתכננת לסגור את משרדיה ביום ראשון, אחת לשבועיים ■ תעסיק לאחר מהלך הפיטורים 1,000 עובדים בעולם, מתוכם 900 בישראל

המשבר הכלכלי מכה גם ברד תקשורת, חברת תשתיות התקשורת מקבוצת רד-בינת של האחים יהודה וזהר זיסאפל. החברה הודיעה לעובדיה בישראל על כוונתה לפטר כ-100 עובדים, 9% מכוח האדם בחברה, וכן כי תקצץ אחוזים בודדים משכר עובדיה הנותרים. כמו-כן, רד מתכננת לסגור את משרדי החברה ביום ראשון, פעם בשבועיים. החברה תעסיק לאחר מהלך הפיטורים 1,000 עובדים בעולם ומתוכם 900 בישראל.

מנכ"ל החברה, אפי וכטל, כתב אתמול לעובדי החברה כי "המחויבות לחברה ולעתידה אינה מותירה לנו ברירה". וכטל טען כי החברה ניסתה להימנע מהליך הקיצוצים: "תהליך שחיקת הרווחיות שלנו החל בשנת 2008 עם ירידת הדולר, והמשיך והתחזק כשנפל עלינו המשבר הכלכלי שאין רואים את קיצו. ניסינו במשך תקופה ארוכה להימנע מפיטורים. אנו משתדלים לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בעובדים ולבצע את התהליך בצורה אנושית, רגישה ומתוך כבוד לכל העובדים".

רד תקשורת, שהוקמה ב-1981, היא החברה הראשונה בקבוצה שהוקמה והיא מספקת פתרונות תקשורת המיועדים בעיקר ליישומי טלקומוניקציה ותקשורת נתונים. כיום היא החברה הפרטית הגדולה בקבוצה. החברה הרגישה את המשבר - אמנם פחות מסיסקו, שהכנסותיה ירדו בכ-6% בתשעת החודשים הראשונים של השנה הפיסקאלית 2009, אך עדיין נפגעה בהיקף של כ-3% יחסית ל-2007 והכנסותיה היו 168 מיליון דולר. לפני כשנה, העריך וכטל כי רד תגיע ב-2008 למכירות של כ-200 מיליון דולר.