אפליקציות המשחקים בפייסבוק מניבות ליוצריהן רווחים של 500 מיליון דולר בשנה

כאשר ל-200 מיליון משתמשי הרשת החברתית יש לפחות אפליקציה אחת על העמוד האישי - כולם מרוויחים

לשריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, יש עבודה צדדית. זה לא שבחברה לא מתגמלים אותה כראוי על מלאכתה, אלא שסנדברג מתפקדת גם כשפית במשחק Restaurant City, אחד מאלפי משחקים הזמינים לשימוש עבור הגולשים בפייסבוק.

הפלטפורמה של פייסבוק המאפשרת למתכנתים חיצוניים להעלות לאתר אפליקציות פרי יצירתם, שיהיו זמינות עבור המשתמשים הרשומים ברשת החברתית, חוגגת שנתיים.

מאז שהושקה, עודדה הפלטפורמה את צמיחתה של תעשייה משגשגת ורווחית של מפתחי משחקים עצמאיים וכמובן גם של חקיינים. יתר-על-כן, האפשרות שיש למשתמשי האתר לשחק זה עם זה הביאה לעולם סוג חדש של משחקי חברה.

התרחבות הפלטפורמה שמספקת פייסבוק למפתחי האפליקציות לוותה מטבע הדברים גם בגדילה של האתר עצמו, המונה כיום יותר מ-200 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם.

לדברי פייסבוק, לכל אחד מהמשתמשים הרשומים באתר יש לפחות אפליקציה אחת בעמודו האישי. במאגר האפליקציות של פייסבוק יש כיום יותר מ-52,000 אפליקציות, כאשר יותר מ-100 מהן נמצאות בשימוש אצל יותר ממיליון גולשים באתר.

"משתמשים שהורידו אפליקציות מבלים באתר זמן ממושך יותר", אומר אית'ן בירד, מנהל שיווק הפלטפורמה של פייסבוק. "אנשים אפילו גולשים לאתר במיוחד על מנת לשחק במשחקים מסויימים, חלקם נמצאים על סף התמכרות אליהם", הוסיף.

המשחקים הממכרים יותר הם גם אלה שמפיקים רווח כספי משמעותי יותר עבור יוצריהם. הכנסותיה של Zynga, יצרנית המשחקים הפופולריים Texas Hold'em Poker ו-Mafia Wars, שנחשבת גם למפתחת המשחקים הגדולה ביותר בפייסבוק, עם 42 מיליון משתמשים הנמנים בין שחקניה, מוערכות ב-100 מיליון דולר.

הכנסותיה של Playfish, יצרנית Restaurant City מוערכות ב-30 מיליון דולר.

סך ההכנסות של יצרניות המשחקים בפייסבוק נאמד ב-500 מיליון דולר מדי שנה, וייתכן שמדובר בסכום הגבוה אף יותר מהכנסות האתר פייסבוק עצמו.

מאז השקת הפלטפורמה של פייסבוק, ניסו גם חברות אחרות ללכת בעקבותיה. הבולטת ביניהן היא אפל, שפתחה את חנות האפליקציות המקוונת של ה-App Store. אך בעוד אפל גובה עמלה מהמפתחים על האפליקציות שהם משווקים באמצעותה, השימוש בפלטפורמת האפליקציות של פייסבוק הוא חינמי.

פייסבוק טוענת כי את הרווח מהאפליקציות היא מפיקה באמצעות מכירת שטחי פרסום לצידן וכי ערכן האמיתי נמדד בכמות המשתמשים האדירה שהיא מושכת לאתר.