שנה לאחר הגיוס: טיגו של סם ארדיטי גייסה עוד 10 מיליון דולר

גופי הון סיכון אמריקנים שמעו שטיגו יצאה לשוק עם מוצר ראשון, המקסימייזר, המייעל את הפעילות של פנלים פוטו-וולטאים, והגישו הצעות השקעה. זה נגמר בהשקעה בהובלת הקרן איזראל קלינטק ■ הגיוס נעשה לפי שווי גבוה פי 3 מהשווי בגיוס הקודם

בהתחשב בזמנים הקשים שעוברים על העולם הפיננסי, הסיפור הבא מרשים במיוחד. הסטארט-אפ Tigo Energy, שהקימו ומובילים שמוליק (סם) ארדיטי ורון הדר, ביצע רק לפני שנה סבב גיוס ראשון בהיקף של 6 מיליון דולר. כעת, כך נודע ל"גלובס", החברה השלימה גיוס של 10 מיליון דולר נוספים.

לדברי מקורבים לתהליך, ארדיטי והדר כלל לא התכוונו לגייס שוב בעת הנוכחית, אך הצעות השקעה שהגיעו מארה"ב גרמו להם לשנות דעתם.

את תגובתם של ארדיטי והדר לא ניתן היה להשיג עד סגירת הגיליון.

הסטארט-אפ, שמפתח טכנולוגיה לשיפור ההספק של תאים סולאריים פוטו-וולטאים, משך השקעות מצד מספר קרנות הון סיכון המתמחות בקלינטק. ההערכות הן כי הגיוס בוצע לפי שווי של יותר מ-20 מיליון דולר.

שווי זה גבוה פי 3 מהשווי שלפיו בוצע הגיוס הקודם - 7 מיליון דולר. ככל הידוע, נותרה בידי החברה עדיין מחצית מסכום הגיוס הקודם כך שבקופתה כעת יותר מ-13 מיליון דולר.

טיגו עוסקת בייעול ייצור האנרגיה בפאנלים פוטו-וולטאיים. באחרונה טיגו יצאה לשוק עם מוצר ראשון, המקסימייזר.

החברה, שנוסדה בתחילת 2008, מפעילה מרכז הפיתוח בכפר סבא בניהולו של מודי אוברוצקי והמטה שלה נמצא בקליפורניה.

ההשקעה הקודמת בטיגו הגיעה מהקרנות מטריקס פרטנרס ו-OVP. הראשונה, היא מהקרנות המובילות בעמק הסיליקון בתחום הקלינטק והשנייה היא קרן מובילה בתחום בסיאטל.

בשלב מאוחר יותר, נכנסה כלל אנרגיה כשותפה בחברה הצעירה, ורכשה 10% ממנה תמורת 1.7 מיליון דולר.

מי שהובילה את הגיוס הנוכחי היא איזראל קלינטק, קרן ישראלית ממוקדת קלינטק שסגרה לפני כשנה גיוס של 75 מיליון דולר ומנוהלת על-ידי ג'ק לוי, מאיר יוקליס וגלן שוואבר. לקרן יש בפורטפוליו 10 חברות, כולל טיגו שנכנסה אליו כעת. גם מטריקס פרטנרס ו-OVP השתתפו בגיוס הנוכחי.

המקסימייזר, שכבר יצא לשוק ואשר החברה קיבלה בגינו הזמנות, הוא מוצר מבוסס אלקטרוניקה שמאזן את תפוקת החשמל בתאים סולאריים בודדים כדי לקבל גם יעילות המרה גבוהה יותר וגם התאמה לתנאים משתנים של מזג אוויר (קרינת השמש).

ארדיטי היה מעורב בעסקי DSPC. תחילה, כמנהל תפעול בחברה בשנות ה-90, ואחר-כך במסגרת אינטל שרכשה את פעילותה ב-1999 תמורת 1.6 מיליארד דולר.

ארדיטי ניהל באינטל את קבוצת הסלולר ומכשירי כף-היד, ולאחר מכירת פעילות DSPC למארוול לפני כשנתיים תמורת 600 מיליון דולר, עבר לכהן במארוול כסגן נשיא בכיר.

גם להדר יש רקע עם דגש על ייצור שבבים. הוא החל את דרכו באפלייד מטריאלס ולאחר מכן בסטארט-אפ Tenta ובחברת MKS.

ארדיטי והדר מכהנים בחברה, בהתאמה, כמנכ"ל וכמנהל תפעול.

מרכז הפיתוח שבכפר סבא מונה כעת יותר מ-10 עובדים והחברה עומדת להתרחב ולגייס בעיקר אנשי אלקטרוניקה בתחום ה-Power Designer.

להוציא סניף זה והמטה בקליפורניה, לחברה גם סניפים ביפן ובשבדיה.