בג"ץ נזף באולמרט: עתירתך לדחיית השימוע עוסקת ב"שטויות" - והעתירה נמשכה

רה"מ לשעבר ביקש לדחות את השימוע ב-3 פרשות של חשדות נגדו - ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות ■ השופט אדמונד לוי: "נחרדתי שאנחנו צריכים להתעסק בשטויות כאלה בזמן שדיונים בערעורים פליליים נדחים"

בעקבות ביקורת חריפה של בג"ץ, משך הבוקר (ד') ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, את עתירתו, בה ביקש לדחות את השימוע ב-3 פרשות של חשדות נגדו - ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות. "נחרדתי שאנחנו צריכים להתעסק בשטויות כאלה בזמן שדיונים בערעורים פליליים נדחים", אמר השופט אדמונד לוי בדיון.

במשא-ומתן בין הצדדים הסכימה הפרקליטות כי הליכי השימוע, שיכללו כ-5-6 ישיבות, יסתיימו ב-15 באוגוסט. אולמרט ביקש בעתירתו לדחות את השימוע, כך שהוא יתקיים בין ה-23 באוגוסט ל-17 בספטמבר. בנוסף ביקש אולמרט לקבל את כל חומרי החקירה בנושאים שיידונו בשימוע.

עו"ד דנה בריסקמן מהפרקליטות אמרה בדיון כי אין עילה משפטית לדחיית השימוע. "היועץ המשפטי לממשלה הלך כברת-דרך ארוכה לקראת אולמרט. ההודעה לשימוע בראשונטורס נמסרה בנובמבר, והיועמ"ש הלך לקראת העותר והסכים לדחות את השימוע לאפריל - 10 חודשים לאחר מכן... עתה מבקשים דחיות נוספות... יש כאן ניסיון לדחות את הדברים עד אין קץ. היועמ"ש יצא מגדרו כדי ללכת לקראת העותר. צריך לשים לזה קץ".

בא-כוחו של אולמרט, עו"ד אלי זוהר, אמר כי הוא פרקליט כבר 45 שנה, ולא קרה שהוא נאלץ להופיע בפני בית המשפט העליון בשביל להתווכח עם היועמ"ש על תאריכים. "כל מה שביקשנו היה שהשימוע יתקיים בין ה-23 לאוגוסט ל-17 בספטמבר. זה השבוע האחרון של פגרת בתי המשפט". על כך העיר השופט אשר גרוניס: "מה הקשר של הפגרה לעניין הזה?".

"הצעה הוגנת"

באשר לקבל חומרי החקירה העיר גרוניס, כי בשום מקום לא כתוב שהפרקליטות צריכה לתת לאולמרט את כל החומר. "אני משוכנע שקיבלתם הרבה. הלכו לקראתכם, התחשבו במצב המיוחד. צריך לשים סוף לעניין", אמר גרוניס והבהיר כי "בג"ץ לא יתערב בעניין".

על כך השיב עו"ד זוהר: "בוודאי שאני לא צריך לקבל את כל החומר לשימוע. אבל יש חקירה קודמת וטלנסקי נמצא באמצע עדותו, ואני צריך לחקור אותו ביוני לחקירה נוספת. לפני יומיים קיבלתי חומרים נוספים. כל הדברים האלה מצדיקים את קבלת הבקשה שלנו".

זוהר גם ציין כי אולמרט עובר ניתוח להסרת הגידול הסרטני בגופו ב-4 ביוני, וכי תקופת ההחלמה תיארך חודש. "יש סיטואציה מסוימת שמצדיקה שלוח-הזמנים יהיה כזה שיהיה נוח לאדם שהולך לעבור את ההליך שאולמרט הולך לעבור", אמר.

השופטת מרים נאור לא קיבלה את הסבריו של זוהר, והעירה כי "להסברים אין שום בסיס חוקי בדין". לדבריה, "חבל על הזמן. הצעת הפרקליטות היא הוגנת. היא בסדר. תקבלו אותה".