מפעל הפיס מתכנן לעזוב את ת"א: מחפש בניין חדש בן 10,000 מ"ר

לפני כולםמחפשת בניין משרדים באזור נתניה, איירפורט סיטי או מעוין שורק בראשון לציון

מפעל הפיס מחפש בניין משרדים חדש לרכישה מחוץ לתל אביב על מנת להעביר אליו את משרדיו הראשיים במקום המשרדים הישנים ששוכנים ברחוב הפטמן בתל אביב.

לפני מספר ימים פורסמה בקשה לקבלת מידע (RFI) של מוסד ציבורי שבוחן רכישת בניין עצמאי שלם שישמש למשרדיו. ל"גלובס" נודע, כי הגוף הציבורי הוא מפעל הפיס. הבניין הנוכחי בו פועלים משרדי ההנהלה הראשית של מפעל הפיס הוא יחסית מיושן ומתנשא לגובה של שש קומות.

בבקשה לקבלת מידע מבקש מפעל הפיס לקבל פרטים על בניינים שמיקומם בטווח שבין אזור התעשייה הצפוני של נתניה וצפונה, בטווח שבין אזור התעשייה איירפורט סיטי הסמוך לנמל התעופה בן גוריון ומזרחה ואזור התעשייה מעוין שורק בראשון לציון ודרומה.

שטח הבניין שמחפש מפעל הפיס צריך להיות בין 10,000 מ"ר ל-12 אלף מ"ר נטו, עם עדיפות לבניין ששטח כל קומה בו עומד על כ-1,000 מ"ר. בנוסף, הבניין צריך להכיל שטח למחסנים, תפעול ולוגיסטיקה בשטח של בין 4,000 ל-5,000 מ"ר נטו.

מפעל הפיס מעוניין בבניין עצמאי וייחודי, שירכז את כל צרכיו תחת קורת גג אחת, אולם הוא לא יפסול אפשרות של קומפלקס שמורכב משני אגפים שאחד מהם מיועד למשרדים והאחר למחסנים.

הבניין המתאים יהיה בניין מוכן לאכלוס מיידי ברמת מעטפת. מפעל הפיס לא יבחן פרויקטים עתידיים או בניינים בשלבי ביצוע.

יצוין שבקשה לקבלת מידע איננה מכרז או הזמנה לקבלת הצעות או תהליך לבחירת הבניין. בשלב זה ייבחנו בניינים שונים שמידע עליהם יוגש למפעל הפיס על ידי הבעלים.

אסטרטגיית היציאה מתל אביב בולטת לאחרונה בקרב מספר גופים גדולים. חברת בזק, למשל, מתכוונת להקים בשנתיים הקרובות את "בית בזק" כמטה ראשי במקום המשרדים הנוכחיים במגדל עזריאלי בתל אביב.

רכבת ישראל מתכננת להקים את בניין המשרדים החדש שלה באזור לוד על מנת לרכז תחת קורת גג אחת את כל משרדי ההנהלה ומטות החברה שמפוזרים כיום בין תל אביב, לוד, חיפה וחדרה.

תגובת מפעל הפיס לא התקבלה עד סגירת הגליון.