מלון מצודת דוד של אלפרד אקירוב בירושלים סיים את הרבעון הראשון בהפסד

גם מגזר ההשקעות בהון סיכון ממשיך להסב לקבוצת אלרוב ישראל הפסדים ■ היקף ההתחייבויות של החברה במאוחד גדול - 4.8 מיליארד שקל

חברת אלרוב ישראל , הנמצאת בשליטת אלפרד אקירוב, דיווחה היום כי פעילות בתי המלון שלה, שעיקרה מלון מצודת דוד בירושלים הסבה הפסד של 1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. זאת בהמשך להפסד של 12 מיליון שקל שהסבה פעילות המלונאות לחברה ב-2008. אלרוב מזהירה כי "התמשכות המגמה של ירידה בשיעורי התפוסה במלון עלולה לגרום לירידה נוספת בעודף התפעולי מהמלון".

נציין שהמספרים הם אחרי פחת והתוצאות בשנת 2008 כוללות הפרשה חד פעמית בסך של כ-50 מיליון שקל בגין פסק הבורר בעניין הילטון. החברה הגישה בקשה לביטול פסק הבורר אך כבר בדוחות הרבעון הרביעי רשמה הפרשה בגין מלוא הסכום.

פעילות מפסידה נוספת של חברת אלרוב ישראל היא השקעות הון סיכון ש"תרמה" הפסד של 120 אלף שקל ברבעון הראשון של 2009 בהמשך להפסד של 7 מיליון שקל בסיכום 2008 ממגזר זה.

תחום נוסף שלא קשור לנדל"ן, אך מהווה חלק משמעותי מאלרוב ישראל הוא השקעות בניירות ערך. שווי תיק ניירות הערך של החברה הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-489 מיליון שקל ומרביתו (98%) במניות של בנק לאומי. בשנת 2008 רשמה החברה הפסדים של 542.4 מיליון שקל בגלל הפסדים מניירות ערך, אך תרמה 16 מיליון שקל הרבעון.

מלבד השקעה בניירות ערך, גם השקעה בנגזרים פיננסים בהיקף של כ-85 מיליון דולר תרמה לחברה רווח של 35 מיליון שקל בעקבות התחזקות הדולר (פיחות של 10.2% בשקל). גם רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 23.1 מיליון שקל ערך נקוב תרמה לרווחיות.

היקף ההתחייבויות של אלרוב ישראל (במאוחד) גדול: התחייבויות שוטפות של 2 מיליארד שקל והתחייבויות לזמן ארוך של 2.8 מיליארד שקל. לחברה גרעון בהון החוזר, אך בניגוד לחברות ציבוריות אחרות היא אינה מדווחת למשקיעים באיזה היקף.

בסיכום הרבעון רשמה אלרוב ישראל עלייה בהכנסות משכר דירה ודיור מוגן וממכירת דירות, אך ירידה בהכנסות מהפעלת בתי מלון. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 50.8 מיליון שקל לעומת הפסד של 36.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחודש מארס ביטל בית המשפט המחוזי בתל-אביב את העיקולים הזמניים שהוטלו על ידי רשת בתי מלון הילטון על נכסי אלרוב ישראל תמורת הפקדה של 84 מיליון שקל. הסכסוך סביב ניהול מלון "מצודת דוד" (לשעבר הילטון ירושלים) בירושלים. העיקול במטרה להבטיח שאלרוב תשלם את 20 מיליון הדולר שנפסקו לטובתה בבוררות ביניהן. הילטון טענה כי מצבן הכלכלי של אלרוב נדל"ן ואלרוב מלונות בכי רע, ולכן נדרשים העיקולים.