סולימאן אל-פאחים: "הגעתי להבנות עם סשה גאידמק בנוגע לרכישת פורטסמות'"

איש העסקים מאבו-דאבי, שתיווך במכירתה של מנצ'סטר סיטי, טוען כי הוא חתם על מזכר הבנה עם בעליו של המועדון האנגלי ■ מאז שגאידמק קנה אותה ב-2006, הפסידה פורטסמות' כ-60 מיליון ליש"ט

דוקטור סולימאן אל-פאחים, איש העסקים המיליארדר מאבו-דאבי שתיווך במכירתה של מנצ'סטר סיטי בתחילת העונה לגוף ההשקעות של שליטי אבו-דאבי, הצהיר היום (ד') כי הוא נמצא במגעים מתקדמים לרכוש את פורטסמות'. בהודעת טקסט לסוכנות הידיעות AP, אמר פאחים כי הוא חתם על מזכר הבנה עם סשה גאידמק (הבעלים של המועדון ובנו של ארקדי), לפיו הוא יקנה ממנו את פורטסמות'. העניין אושר בהודעה רשמית מטעם הקבוצה האנגלית.

לפי ידיעה שפורסמה באתר חדשות באיחוד האמירויות, אל-פאחים הגיע לצפות בגמר הצ'מפיונס ליג ברומא כאורחו של גאידמק.

גאידמק הצהיר בעבר כי הוא מעוניין למכור את הקבוצה, בעקבות הקשיים הכלכליים אליה היא נקלעה. מאז שרכש את פורטסמות' ב-2006, היא הפסידה קרוב ל-60 מיליון ליש"ט. חובותיה לבנקים נאמדים ביותר מ-40 מיליון ליש"ט. גאידמק הזרים מכיסו למועדון במהלך תקופתו כ-25 מיליון ליש"ט.

אל-פאחים בן ה-31 הוא דוקטור לכלכלה (למד מספר שנים באוניברסיטאות בארה"ב). בתקשורת האנגלית מעריכים כי הפרמיירליג עשויה להטיל קשיים על ביצוע העסקה בינו לבין גאידמק, בגלל הקשר שלו למנצ'סטר סיטי ומכירתה בתחילת העונה. לפי חוקי אופ"א, חל איסור על כל סוג של בעלויות צולבות בכדורגל האירופאי.