תשע שנים לאחר המיזוג הודיעה אתמול (ה') ענקית המדיה טיים-וורנר על פיצולה של חברת הבת AOL (אמריקה און ליין) במהלך שיחזיר את חברת האינטרנט להיות חברה עצמאית.
המיזוג, שנחשב בזמנו לחיבור עתיר פוטנציאל בין הניו מדיה של האינטרנט לגוף מדיה ותיק, הפך בשנים האחרונות לנטל, שאנליסטים רבים רואים בו את הכישלון הגדול ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכישות והמיזוגים.
בניגוד לציפיות, אף אחת מהסינרגיות בין טיים-וורנר ל-AOL לא השתלמה לבסוף ובאפריל דיווחה החברה על ירידה של 14% ברווחיה, כשהיא מצביעה על ירידה בהכנסות של AOL כאחת הסיבות לכך.
ג'פרי בווקס, יו"ר ומנכ"ל בפועל של טיים-וורנר אמר: "אנחנו מאמינים ש-AOL תזכה להזדמנויות טובות יותר שיאפשרו לה למצות את מלוא הפוטנציאל שלה כחברת אינטרנט עצמאית ומובילה". בווקס טען עוד שהפיצול מחדש יאפשר לשתי החברות גמישות רבה יותר מבחינה תפעולית ואסטרטגית.
אנליסטים לתחום ההייטק הביעו אתמול אופטימיות לגבי סיכוייה של AOL לנצל את הפיצול כדי לגוון את פעילותה ובכך לשפר את הכנסותיה. פעילותה של החברה כחלק מטיים-וורנר הוגבלה לפעילות הליבה שלה, כדי שאלה לא יתנגשו עם יתר החטיבות של תאגיד הענק.
הפיצול של AOL מטיים-וורנר יבוצע לקראת סוף 2009, ויש הערכות כי החברה העצמאית תנסה להגיע למיזוג או לשיתוף פעולה עם יאהו, במטרה להוות משקל נגד לכוחה של גוגל. מהלך הדומה לזה שניסתה מיקרוסופט לבצע לפני שנה, כשהציעה לרכוש את יאהו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.