הקאמבק של הזהב השחור: מחיר חבית נפט טיפס במאי ב-29.7% ל-66.31 ד'

(עדכון) מתוכם, 7.5% רק בשבוע האחרון ■ המשקיעים עשו כסף גם מכסף: החוזים העתידיים על המתכת זינקו במאי ב-26.6% - הראלי הגדול ביותר מאז 1987 ■ הזהב ננעל בעלייה יומית של 17.8 דולר

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי המשיכו לטפס גם היום בבורסת הסחורות בניו-יורק. הנפט ננעל בעליה של 1.89% (1.23 דולר) ל-66.31 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר בחצי השנה האחרונה, מאז ה-4 בנובמבר. בכך, הציג הזהב השחור את התשואה החודשית הטובה ביותר מאז מארס 1999, כשאסיה התאוששה מהמשבר הכלכלי; מדובר בתשואה של 29.7% - מתוכה 7.5% בשבוע האחרון בלבד.

יחס הפוך מתקיים בין שערו של הדולר מול מטבעות מובילים בעולם לבין מחיר הזהב השחור: כיוון שהחוזים העתידיים על הנפט הגולמי נסחרים בכל העולם כשהם נקובים בדולרים, ירידת ערכו של הדולר, למשל כמו בפיחות שמתקיים היום, יביא בהכרח לעלייה בשערו של הנפט - כדי לשמור על ערכו.

"ההנחה היא כי המשקיעים משערים שהרע ביותר מבחינת המיתון כבר מאחורינו", אמר טון בנץ, אנליסט אנרגיה בכיר בחטיבת החוזים העתידיים על סחורות של הבנק הצרפתי BNP פאריבה בניו-יורק לסוכנות הידיעות "בלומברג". "מדובר בצעד שורי עבור הכלכלה כמכלול - ועבור שוקי המניות והנפט כפרטים", הוסיף.

גם הזהב טיפס לרמתו הגבוהה ביותר ב-3 החודשים האחרונים. החוזים ליוני טיפסו בזירת המסחר האלקטרונית גלובקס ב-1.8% (17.8 דולר ליום) ל-978.8 דולר לאונקיה. זהו המחיר הגבוה ביותר שנרשם לאונקיה מאז ה-23 בפברואר השנה. המתכת הצהובה, נזכיר, משמשת כמוצא בקרב משקיעים המחפשים לגדר השקעותיהם מפני סיכוני אינפלציה ועלייה רחבה במחירי הסחורות.

גם המסחר בכסף בלט היום בניו-יורק. החוזים העתידיים על המתכת למסירה ביולי עלו היום ב-3% ל-15.61 דולר לאונקיה בזירת הקומקס של בורסת הסחורות בניו-יורק - עליה חודשית של 26.6%, הגבוהה ביותר מאז אפריל 1987. זאת, על רקע ציפיות להתאוששות הכלכלה האמריקנית. השימוש הבודד הנפוץ ביותר בכסף הוא בתעשיית הצילום, אך המתכת משמשת גם לציוד רפואי ולהתקני אנרגיה סולארית.