ביהמ"ש הפדראלי לערעורים בארה"ב פסק נגד שיווק גרסה גנרית לאקטונל בידי טבע

ועדת ההגבלים העסקיים באירופה אישרה את המיזם המשותף של טבע עם לונזה השוויצרית ■ בית משפט הורה לבדוק את תקופת הפטנט של תרופה רבת-מכר של מרק אותה ביקשה טבע לאתגר ■ מיילן כבר הודיעה שתפיץ גרסה גנרית לתרופה שהיקף מכירותיה 2.6 מיליארד דולר בשנה

ביהמ"ש הפדראלי לערעורים בארה"ב פסק נגד טבע , לאחר שהאחרונה ערערה נגד פסיקה שניתנה נגדה בתביעה שהגישה נגדה פרוקטר אנד גמבל . פרוקטר תבעה את טבע שביקשה לשווק גרסה גנרית לריסרדרונט, הרכיב הפעיל בתרופה אקטונל (Actonel) לדלדול העצם (אוסטאופורוזיס) של ענקית מוצרי הצריכה האמריקנית.

מנגד, הוועדה האמונה על הגבלים עסקיים באיחוד האירופאי אישרה את המיזם המשותף בתחום הביוגנריקה בינה לבין לונזה השוויצרית (סימול: LONN.VX בבורסה בציריך). הביוגנריקה - תרופות גנריות על בסיס ביולוגי, היא מנוע צמיחה חשוב לטבע, והיא מקימה מיזם משותף עם לונזה. השתיים יפתחו, ייצרו וישווקו יחד מוצרים ביוגנריים, שהיקף מכירותיהם 30 מיליארד דולר.

בתוך כך, משרד רישום הפטנטים וסימני המסחר האמריקני הורה על בחינה מחדש לתרופה רבת המכר של מרק , סינגולייר (Singulair) לטיפול באסטמה ובאלגריה. זאת, בעוד ביהמ"ש עומד לפסוק באיתגור הפטנט על-ידי טבע, לפני מועד התפוגה ב-2012. לתרופה היקף מכירות שנתי של 2.6 מיליארד דולר, ומיילן כבר הודיעה שתחל לשווק גרסה גנרית לתרופה.

אתמול (ה') סוכל ניסיונן של אלטנה (Altana ) ווויית' (Wyeth ) לחסום את טבע מהפרת זכויות הפטנט של הנוגעות לרכיב פנטופרזול (pantoprazole) - החומר הפעיל בפרוטוניקס, התרופה לטיפול בכיבים (אולקוס).

טבעטבע