ליברפול סיימה את עונת 2007/08 ברווח של 37 מיליון ליש"ט

אבל לא הכל ורוד: החוב הנקי של המועדון צמח מ-43.9 מיליון ליש"ט ל-86 מיליון בעקבות ההלוואות שלקחו הבעלים לרכישת הקבוצה; הבעלים טום היקס הודיע כי הוא מעוניין למכור את קבוצת ה-MLB שבבעלותו

הנה דוגמה קלאסית למצב בו נמצאים מועדוני הכדורגל בפרמיירליג: מצד אחד עונות פיננסיות מצוינות ורווחי שיא, מצד שני החובות שממשיכים לצמוח בשל ההלוואות העצומות לרכישת המועדון. מועדון הכדורגל של ליברפול סיים את עונת 2007/08 ברווח שיא של 37 מיליון ליש"ט לפני מס, עלייה של 50% לעומת עונת 2006/07 (אותה סיים ברווח של 25 מיליון ליש"ט), כך מפרסם היום (שבת) "הטלגראף". גם ההכנסה השנתית מהווה שיא כל הזמנים למועדון ממרסיסייד - 159.1 מיליון ליש"ט. הסיבה העיקרית לגידול בהכנסות היא עלייה של 60% בכספים שנכנסו מזכויות שידור, בעקבות הסכם הטלוויזיה החדש של הפרמיירליג.

עם זאת, החוב הנקי של המועדון שעמד ב-2007 על 43.9 מיליון ליש"ט, צמח ל-86 מיליון ליש"ט, בעיקר בגלל מיחזור ההלוואה של הבעלים האמריקנים של המועדון, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, מרויאל בנק אוף סקוטלנד בגין רכישת הקבוצה. הדו"ח מראה גם כי הבעלים האמריקנים הזרימו בעונה החולפת מכיסם סכום של 80 מיליון ליש"ט לטובת התפעול השוטף והחזר הלוואות.

הקשיים של טום היקס לעמוד בהחזרי ההלוואה של ליברפול עשויים להיפתר בתקופה הקרובה. היקס הודיע בסוף השבוע לראשונה באופן פומבי כי הוא מעוניין למכור את אחזקותיו בקבוצת ה-MLB טקסס ריינג'רס שבבעלותו. "משפחתי ואני מאוד רוצים להיות מעורבים בריינג'רס, אבל אנחנו מבינים שעלינו למצוא פיתרון ולהיות פתוחים להצעות לרכישת הקבוצה. יש כמה רוכשים פוטנציאליים, ולא מדובר רק בכאלו שמעוניינים להיכנס כשותפים קטנים". ההערכה היא שהיקס מעוניין למכור את כל חלקו בקבוצה, שמוערכת לפי "פורבס" ב-405 מיליון דולר.

לאחרונה פורסם כי חברת אחזקות הספורט של היקס, Hicks Sports Group, מתקשה לעמוד בהחזר הלוואות בסך 525 מיליון דולר, מה שיחייב את היקס למכור חלק מאחזקותיו. היקס גם מחזיק בבעלות על קבוצת ה-NHL דאלאס סטארס המוערכת ב-243 מיליון דולר.