תחזית עגומה: שיעור האבטלה בארה"ב זינק ל-9.2% במאי - הרמה הגבוה ביותר מאז 1983; עלול להגיע ל-10%

סקר "בלומברג": "לקראת סוף השנה, שיעור האבטלה בארה"ב יתקרב ל-10%" ■ הכלכלה האמריקנית איבדה 5.7 מיליון מקומות עבודה מתחילת המשבר בדצמבר 2007

קרוב לוודאי ששיעור האבטלה בארה"ב חצה את רף 9% במאי, לראשונה מזה 25 שנה - נתון שמערער על ההערכות האופטימיות לפיהן הכלכלה האמריקנית החלה לצאת מהמשבר הקשה ביותר מאז שנות ה-30'.

נתוני התעסוקה בארה"ב שיתפרסמו ביום שישי, ה-5 ליוני, צפויים להצביע על שיעור אבטלה של 9.2% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 1983. כך על פי סקר בקרב אנליסטים של סוכנות הידיעות "בלומברג". נתוני מאקרו נוספים עלולים להצגיע על התכווצות ענף התעשייה ונותני השירותים, וכל על ירידה בצריכה הפרטית.

כלכלנים בסקר העריכו גם כי שיעור האבטלה בארה"ב יתקרב לרף ה-10% לקראת סוף השנה, כשהוא מונע מהאמריקנים את ההכנסה הנחוצה כדי להגדיל את הצריכה ובכך להביא להתאוששות מהירה יותר. בנוסף לכך, גוברות ההערכות כי הגישה לאשראי תהיה מוגבלת יותר, כאשר הגידול במספר הלווים חדלי הפירעון והעיכוב בתשלומי משכנתאות עלולים להקשות על הבנקים לאשר הלוואות.

שיעור האבטלה לחודש אפריל עמד על 8.9%. קרוב לוודאי שמספר מקבלי השכר ירד החודש ב-521 אלף לאחר נסיגה של 539 אל, באפריל. נזכיר כי בינואר, אובדן מקומות העבודה הגיע ל-741 אלף - הכמות הגדולה ביותר מאז 1949.

הכלכלה האמריקנית איבדה 5.7 מיליון מקומות עבודה מאז תחילת המשבר בדצמבר 2007 - הכמות הגדולה ביותר בכל משבר כלכלי מאז מלחמת העולם השנייה.