המחוזית ירושלים ממליצה לבטל את תוכנית המגורים ליד הדסה עין כרם

התוכנית לתעשיות ביוטכנולוגיה ישארו על כנן; הוחלט לקבל את התנגדות מינהל מקרקעי ישראל לתוכנית, שדרש לסמן את מורדות רכס לבן כשטח לפיתוח עירוני; המינהל תכנן בעבר להקים במקום אלפי יחידות דיור

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים ממליצה למועצה הארצית לבטל אפשרות לבנייה למגורים מערבית לכביש הגישה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. המלצה כזו, אם תאושר, תשאיר את תוכנית התעסוקה ותעשיות ביוטכנולוגיה, תוך ביטול תוכנית שהתגלגלה בעבר לכ-1,800 יחידות דיור.

בישיבת הוועדה בשבוע האחרון נדונו התנגדויות לתוכנית המתאר המחוזית. בין היתר הוחלט לקבל את התנגדות מינהל מקרקעי ישראל לתוכנית, שדרש לסמן את מורדות רכס לבן כשטח לפיתוח עירוני. המינהל תכנן בעבר להקים במקום אלפי יחידות דיור. הוועדה החליטה לקבל את ההתנגדות בחלקה והמליצה לסמן שטח זה כאזור חיפוש, מה שיאפשר לקדם תוכנית לבנייה.

החלטה נוספת היתה להמליץ על דחיית התנגדות מועצת מבשרת ציון והחברה להגנת הטבע לבטל את האפשרות להקים בהר חרת אזור תעסוקה. בחברה להגנת הטבע רואים בהמלצות לגבי מורדות רכס לבן והר חרת ניסיונות להחזיר משהו מתוכנית ספדיה, שנדחתה בעבר במועצה הארצית.

החלטה נוספת היתה להמליץ על השארת שטח במורדות הכפר וולג'ה כשטח ירוק. מדובר על שטח שממערב לנחל גילה בגדה הדרומית של נחל רפאים, שסומן בעבר כשטח לפיתוח עירוני. לא ברור כיצד אימוץ החלטה זו ישפיע על בנייה לא חוקית שנעשתה במקום ועל תוכניות תושבי וולג'ה להכשיר את הבנייה ולתכנן הרחבה נוספת לה.

החלטות נוספות היו להמליץ על סימון שטח של קיבוץ רמת רחל לפיתוח עירוני ולדחות התנגדות של תושבי שכונת רמות לסימון מצפה נפתוח כאזור לפיתוח עירוני. *