המחסור במלאי והמיתון פגעו בהכנסות של רשת האופנה פוקס

במקביל לירידה במכירות בארץ, רושמת פוקס ברבעון הראשון גם ירידה במכירות לזכיינים בחו"ל וירידה במכירות חנויות הרשת ברוסיה

המחסור במלאי והמיתון הביאו לשחיקה של 20.6% בהכנסותיה של חברת האופנה פוקס ברבעון הראשון השנה. פוקס, שהגישה אמש את דו"חותיה לבורסה, חותמת את הרבעון גם בשחיקה ברווח הגולמי ובמעבר מרווח תפעולי להפסד תפעולי.

הכנסות פוקס ברבעון הראשון הסתכמו ב-130.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 164.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.

שיעור הרווח הגולמי ירד ברבעון ל-45.7% בלבד והסתכם ב-59.7 מיליון שקל, לעומת שיעור של 50.4% ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו ב-83 מיליון שקל.

בשורה האמצעית רושמת פוקס הפסד תפעולי של 11.2 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הודות להכנסות מימון גבוהות לצד ירידה בהוצאות המימון, פוקס חותמת את הרבעון עם רווח נקי של 2.5 מיליון שקל.

הירידה במכירות של פוקס באה לידי ביטוי הן בפעילותה בישראל והן בפעילותה בחו"ל. בישראל רשמה הרשת ירידה של 21.5% במכירות החנויות בהפעלה ישירה. כמו כן נרשמה ירידה של 32% במכירות לסיטונאים, וזאת כחלק ממגמת הרחבת הרשת על חשבון מכירות לסיטונאים.

לדברי החברה, הירידה במכירות נבעה ממספר גורמים. ראשית, מהקדמת מבצעי מכירות של עונת החורף לחודש דצמבר 2008. הקדמת מבצעי המכירות הביאה אמנם לגידול משמעותי במכירות הרשת בחודש דצמבר, אולם היא יצרה מחסור משמעותי במלאי שגרם בפועל לירידה במכירות החודשים ינואר-פברואר השנה. שנית, האקלים החם יחסית ששרר בחודשים ינואר-פברואר הביא לביקושים נמוכים לקולקציית החורף. שלישית, המיתון במשק וכן מבצע "עופרת יצוקה", שהביא לסגירת חלק מחנויות החברה בתקופת הלחימה.

במקביל לירידה במכירות בארץ, פוקס רושמת גם ירידה במכירות לזכיינים בחו"ל וירידה במכירות חנויות הרשת ברוסיה. המכירות לזכיינים צנחו ב-19.2% והסתכמו ב-22 מיליון שקל, לעומת מכירות של 27.3 מיליון שקל ברבעון הראשון ב-2008. במקביל, פדיון החנויות ברוסיה ירד ב-5%.

לדברי החברה, "הירידה במכירות לזכיינים בחו"ל נובעת בעיקר מירידה במכירות לזכיין ברומניה, וזאת במסגרת הצעדים להתאמת היקף המלאים של הזכיין לרמת הביקוש בשוק הרומני".

מפעילת רשת בילבונג, חברת ביליהאוס, שפוקס מחזיקה במחצית ממניותיה, חתמה את הרבעון עם ירידה של 14.7% בהכנסות שהסתכמו ב-12 מיליון שקל. לעומתה, חברת סאקס שגם בה מחזיקה פוקס ב-50% מהמניות, חתמה את הרבעון עם גידול של 27.7% במכירות שהסתכמו ב-11.4 מיליון שקל.