למה שלושה שופטים אם אפשר חמישה

אופ"א החליטה כי במפעל ה"אירופה ליג" (גביע אופ"א לשעבר) יוצבו שני שופטים נוספים בכל משחק בסמוך לרחבות השער. ניסיון ראשון כבר נעשה באליפות אירופה עד גיל 19

הליגה האירופאית ("אירופה ליג"), המפעל שיחליף בעונה הבאה את גביע אופ"א, תהיה במה עבור ארגון הכדורגל האירופאי להמשיך בניסוי חמשת השופטים. התוכנית, שנרקחה על-ידי נשיא אופ"א מישל פלאטיני ונשיא פיפ"א ספ בלאטר, כבר נוסתה בהצלחה במשחקי מוקדמות אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 19.

על-פי התכנון, בכל משחקי הליגה האירופאית בעונה הבאה יעמוד שופט ליד כל אחד מהשערים, וזאת במטרה לראות טוב יותר אירועים שמתרחשים בתוך הרחבות. שופטים אלו יתקשרו עם השופט המרכזי ושני הקוונים בעזרת מערכת שמע. מבחינת ראשי הכדורגל, אחת המטרות של ניסוי חמשת השופטים היא למצוא פתרון אלטרנטיבי ויעיל יותר משימוש בצילומי הטלוויזיה, רעיון שצף ועולה בשנים האחרונות. בפיפ"א טוענים כי שימוש בטלוויזיה במשחקים ייצור אי-שיוויוניות בין משחקים מצולמים לבין כאלו שמצולמים באיכות נמוכה או לא מצולמים כלל.

ישראל תשלח שלוש נציגות בעונה הבאה לליגה האירופית: הפועל ת"א, מכבי נתניה ובני יהודה. בית"ר ירושלים היתה אמורה אף היא להשתתף במפעל, אך לא קיבלה מאופ"א את האישורים הדרושים בגלל מצבה הניהולי הלא ברור.