מזוז: במדינה מתוקנת ליברמן לא היה מתמנה לשר בגלל החקירות נגדו

היועמ"ש הדגיש כי דבריו מכוונים לפן הציבורי-מוסרי בלבד: "אילו סברתי שמערכת המשפט צריכה למנוע מינוי כזה, הייתי אומר זאת" ■ בעניין אחר אמר מזוז כי חיים רמון המיט על עצמו את כתב האישום נגדו

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ביקר את מינויו של אביגדור ליברמן לתפקיד שר החוץ, בזמן שמנוהלת נגדו חקירה בגין חשדות חמורים לשוחד והלבנת הון. מזוז אמר את הדברים היום (ב') בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"מדינה מתוקנת לא צריכה להגיע למצב כזה", אמר מזוז, שקונן על היעדר קוד פנימי של נורמות מוסריות ואתיות. עם זאת, מזוז הדגיש כי דבריו מכוונים לפן הציבורי-מוסרי בלבד. "אילו סברתי שמערכת המשפט צריכה למנוע מינוי כזה, הייתי אומר זאת, כפי שעשיתי בסיטואציות אחרות".

לדבריו, "מינויו של ליברמן מדגים את הפער בין המצב הרצוי לבין מה שראוי שהמערכת המשפטית תתערב בו. תראו על אילו פגמים קטנים וקלילים, שאצלנו היו מקבלים שורה אחת בעמוד 17 בעיתון, דחו בארה"ב מועמדים לכהונה".

זירה מגמגמת

מזוז אמר כי "המערכת השלטונית בישראל לא ממלאת את תפקידה כראוי. אין הוקעה והתנערות ציבורית מתופעות (שחיתות), ואין סנקציה נגד מי שסרח. הזירה הציבורית מגמגמת ומדברת בשני קולות, כשלצד המגנים את תופעות היעדר טוהר המידות, יש גם מי שמגנים עליהן ועל מי שסרחו. לעיתים קרובות חברות אישית או ברית פוליטית דוחות נורמות ציבוריות ראויות. חשודים בפלילים מתמנים לשרים, שר שהורשע חוזר לאלתר לכהונה בכירה בממשלה".

מזוז, שכיוון לחיים רמון, אמר כי רמון המיט על עצמו את כתב האישום נגדו. "אילו הדברים היו מתפתחים לכך שטענתו היתה שמדובר באי-הבנה את מצב הדברים והיה מתנצל, אני לא חושב שהמערכת המשפטית היתה צריכה להתעסק עם זה. אבל כאשר השר מציב את העניין כ'או שהוא שיקר או שהקצינה שיקרה', אני לא חושב שאפשר להותיר מצב כזה תלוי ועומד באוויר, במיוחד בנסיבות שהיו".

לבסוף ציין כי בתוך מספר ימים יפיץ משרדו תזכיר חוק לתיקון הגדרת העבירה "הפרת אמונים", שכיום מנוסחת באופן מאוד כללי ותמציתי האומר מעט מאוד.