סערה ב-ITGI: חילוקי דעות עם בעל השליטה הביאו להתפטרות המנכ"ל, היו"ר וסמנכ"ל הכספים

החברה נתונה תחת אזהרת "עסק חי" ותלויה בערבויות מבעלי מניות, שחלקם בין המתפטרים ■ לפני כשבועיים התפטרו שני דירקטורים בחברה והוחלפו בבעל השליטה, צבי בומס

בימים כתיקונם שומרת חברת הסטנטים הקטנה ITGI על שקט תעשייתי וצניעות. אבל, תיאור זה אינו תואם כלל את ההתרחשויות הסוערות בחברה היום.

בעקבות ישיבת דירקטוריון שנערכה אתמול (ב'), התפטרו שלושת בעלי התפקידים המובילים בחברה: המנכ"ל, אפרי ארגמן; היו"ר, יעקב גולדמן; וסמנכ"ל הכספים, אמיר לוברמן.

השלושה הודיעו כי הם עוזבים בעקבות חיכוכים עם בעל השליטה (45% בחברה), צבי בומס, וטענו כי "חזונו אינו עולה בקנה אחד עם טובת החברה". לא ניתן היה להשיג את תגובת הצדדים המעורבים.

בעקבות ההתפטרות, הושעה המסחר במניית החברה. דירקטוריון הבורסה יערוך דיון בהשעיה ביום חמישי, ה-4 ביוני. טרם פרסום הודעת העזיבה, נסחרה החברה לפי שווי של 33 מיליון שקל. בימים האחרונים לא חלו שינויים משמעותיים במחירה.

ראשון המכריזים על העזיבה היה גולדמן. "התפטרותי נובעת מחילוקי דעות עם מר צבי בומס, שמונה כדירקטור בישיבת הדירקטוריון האחרונה שהתקיימה ביום 25 במאי 2009", כתב גולדמן במכתב ההתפטרות שלו. "חילוקי הדעות נסובים על תפיסת הניהול העתידית של ITGI ועל החזון שהציג היום בומס בפני הדירקטוריון, שלדעתי, אינם עולים בקנה אחד עם טובת החברה וצרכיה".

מיד לאחר הודעתו לבורסה, הגיעה גם זו של אפרי ארגמן, דומה אך קצרה יותר: "הריני מודיע בזאת על התפטרותי לאלתר, וזאת לאור חילוקי דעות עם מר צבי בומס, בעל השליטה בחברה, וחזונו".

סמנכ"ל הכספים לוברמן התפטר בעקבות התפטרותו של ארגמן. "הריני מודיע בזאת על התפטרותי מתפקידי כסמנכ"ל הכספים של החברה... וזאת לאור התפטרותך מתפקידך כמנכ"ל החברה ולאור ראייתי בתפקידי כמשרת אמון".

הנפקה שקטה

ITGI מפתחת סטנט המכוסה ברקמת חיה, ולכן הוא אינו פוצע את דפנות העורקים. את הסטנט ניתן לעצב במגוון צורות ולמגוון שימושים. לשני מוצרי החברה המובילים יש אישור CE לשיווק באירופה והם נמכרים שם בהיקף של מאות אלפי דולרים בשנה. במקביל, פועלת החברה להשיג גם אישורים לשיווק המוצר בארה"ב.

ITGI הוקמה ב-2007 כדי להכיל את פעילותה של חברת Design and Development, שהקימו ב-2003 יזמים ישראלים ודרום אמריקנים בקפריסין. יזמי החברה הם בומס, קרלוס וונדרוולה ופאוסטו מסיאס, שעסקו בשיווק של ציוד קרדיולוגיה לאמריקה הלטינית. הללו הקימו את החברה יחד עם ארגמן, שהיה לפני-כן בכיר בארנסט אנד יאנג ומנכ"ל אולסייל.

הקמת החברה הישראלית נעשתה במטרה להנפיקה, וזה אכן קרה ביולי 2007, חודש לאחר הקמתה. ההנפקה, כמו יתר פעילותה, נעשתה בשקט יחסי, ללא חתמים. החברה גייסה אז 25 מיליון שקל לפי שווי של 63 מיליון שקל.

חובות לבנק הפועלים

רמז מקדים לאירועי היום, ניתן היה למצוא בעזיבת שני הדירקטורים יוסי אלבגלי, לשעבר מנכ"ל ווקלטק, ורואה החשבון אריה צונגט, שהיו דירקטורים בשכר. את שניהם החליף בומס עצמו, שהציע לכהן כדירקטור ללא שכר.

החברה מסרה כי ההחלפה נעשתה מטעמי חיסכון בתקציב. אז נשמעו כל המעורבים בחברה אופטימיים ומפויסים, וזאת למרות שמעל עסקי החברה מרחפת הערת עסק חי ומכירותיה עדיין מועטות.

בפברואר התחייבו בומס, ארגמן ועוד מספר בעלי מניות להעמיד ערבויות לחובות החברה מול בנק הפועלים. גורלן של הערבויות הפך לא ברור עם עזיבתו של ארגמן.

לחברה יש 617 אלף שקל בקופה עם סיום הרבעון הראשון, בו רשמה מכירות של 802 אלף שקל ושרפה מזומנים בהיקף של 2.4 מיליון שקל.