בעקבות פשיטת הרגל: לאחר 84 שנה מניית ג'נרל מוטורס תיגרע מהמסחר במדד הדאו ג'ונס

את מקומה במדד תתפוס מניית סיסקו מערכות החל מפתיחת המסחר ב-8 ביוני ■ גם מניית סיטיגרופ תיגרע מהמדד על רקע התהליך המתמשך של רה-ארגון בבנק הגדול ביותר בארה"ב

לאחר שהכריזה היום (ב') על פשיטת רגל, מנייתה של ענקית הרכב האמריקנית ג'נרל מוטורס תיגרע מהמסחר במדד הדאו ג'ונס בוול סטריט - לאחר 84 שנה של מסחר בקרב 30 מניות ה'בלו ציפ'. את מקומה במדד תתפוס מניית סיסקו מערכות . השינוי במדד ייכנס לתוקף החל מפתיחת המסחר ב-8 ביוני.

"הגשת בקשה להגנה מנושים במסגרת צ'פטר 11, כמוה כהלאמה של חברה, מהווה עילה להסרה מהמסחר במדד". אמר ג'ון פרסטבו, מנהל מדד הדאו ג'ונס. לראייה, ענקית הביטוח AIG שהולאמה בספטמבר אשתקד, נגרעה מהמסחר במדד.

מנהלי מדד ה-S&P500 אמרו כי נכון לעכשיו אין בכוונתם לגרוע באופן אוטומטי את מניית GM מהמסחר במדד הבנצ'מרק, והנושא תלוי באם לחברה תהיה נזילות מספקת שתאפשר בכלל מסחר במניה.

גם סיטי קיבלה בעיטה החוצה

בתוך כך, מנהלי הדאו ג'ונס הודיעו כי גם מניית הבנק סיטיגרופ תיגרע החל מה-8 ביוני מהמסחר בדאו ג'ונס, ותחליף אותה מניית חברת האחזקות והביטוח TRAVELERS , שהיתה מבעליה של סיטי ב-1999. ב-2002, סיטי נפרדה מחברת האחזקות, וזו הפכה לישות עצמאית.

מדובר בעוד פרק בירידה המתמשכת של הבנק הגדול ביותר בארה"ב. "אנו מבצעים את המהלך בלב כבד, אך זה ברור כי סיטי נמצאת במהלכו של תהליך רה-ארגון משמעותי ותלויה רבות בסיוע ממשלתי". אמר רוברט טומסון, עורך ה"וול סטריט ג'ורנל", ומנהל בדאו ג'ונס.