כדור הארץ שוב מסתובב

עליית מחירי הסחורות היא בשלב זה אינדיקציה חיובית ביחס לכלכלה ושוקי המניות

ניתוח טכני של הזדמנויות השקעה ב-ETFs עם זיקה לסחורות

חגיגת עליית שערי המניות ברחבי העולם מתרחשת במקביל ואולי גם בעידוד עליית מחירי הסחורות. בניגוד לאינטרס הצרכני-כלכלי, עליית מחירי הסחורות נחשבת לסימן חיים של הכלכלה העולמית ולפיכך "מעודדת" את עליית המניות. צריך לזכור גם שעליית מחירי הסחורות דוחפת כלפי מעלה את מניות החברות המרוויחות מכך ודחיפה זו מהווה מרכיב משמעותי בכוח שדוחף את מדדי המניות למעלה. לאור המתאם בין הסחורות למניות, השקעה בסחורות אינה מפחיתה במידה רבה את סיכון התיק ולפיכך יש להתייחס אליהן, כמו גם למניות הסחורות, רק על פי קריטריון העוצמה: קונים את מה שחזק מהבנצ'מרק. להלן כמה אפשרויות מעניינות:

DBE: מחזיקה "מיקס" אנרגיה שכולל סוגים שונים של נפט וגז טבעי. ניכר תהליך מהימן של מעבר מירידה לעליה עם סיכויים לעליה משמעותית בהמשך. ניכרת גם התחזקות בהשוואה ל-S&P500. מהלך מעל 25 דולר יחשב איתות להמשך עליה. תמיכה אמורה להתגבש סביב 22.5 דולר.

MOO: ה-ETF, המפורסמת למדי, המשקיעה במניות של חברות הקשורות בענף החקלאות. מפתחת מהלך עליה משמעותי עם עוצמה מתמשכת בהשוואה ל-S&P500. סיכוי לעליה גם לטווח הקצר. תמיכה אמורה להתגבש קצת מעל 35 דולר.

UNG: מקנה חשיפה למחיר הגז הטבעי. עוד לא נמצאת במגמת עליה אבל יכולה לפרוץ למעלה ולעלות הרבה בעקבות הפריצה. ניתן לקחת ספקולציה על הפריצה ולהגן מתחת ל-15 דולר או לחכות למהלך מעל 17.5 דולר שיאשר התחלה של מהלך עליה.

XLB : הנותנת חשיפה למניות הקשורות בחומרי גלם הכלולות במדד ה-S&P500. מתחזקת מזה מספר חודשים בהשוואה למדד. המהלך מעל 26 דולר והתמיכה מעל 26 דולר מלמדים על סיכוי למהלך עליה משמעותי בהמשך. הגנה מתחת ל-25.6 דולר.

XLE : הנותנת חשיפה למניות חברות האנרגיה הכלולות במדד ה-S&P500. מתחזקת בהשוואה למדד ופרצה רמת התנגדות חשובה השוכנת ב-52.5 דולר. סיכוי למהלך עליה משמעותי מאוד.

XES: נותנת חשיפה לחברות המספקות ציוד ושירותים לתעשיית האנרגיה. כמו ה-XLE, היא פרצה רמת התנגדות משמעותית וצפויה להמשיך לעלות. הגנה מתחת ל-22 דולר. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-24 דולר.

במקביל, ניתן להשקיע גם ב-ETFs הנותנות חשיפה למדינות הסחורות. למשל, EWA הנותנת חשיפה לאוסטרליה. המהלך מעל 16 דולר נחשב סימן חיובי וניתן לצפות למהלך עליה משמעותי בהמשך. כך גם EWZ להשקעה בברזיל וכיו"ב.

השורה התחתונה: נראה שכדור הארץ קם לתחייה וחוזר להסתובב וגם מכיוון הסחורות והחברות/מדינות שקשורות בהן, ניתן לצפות להמשך עליות שערים.

*******

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .