כלל ביטוח תבטח את המכביה ה-18

היקף העסקה עומד על למעלה ממיליון שקלים; היקף ביטוח צד ג' יעמוד על 30 מיליון דולר ■ בנוסף לערוץ 1, גם חברת צ'רלטון תשדר אירועים חיים מהמשחקים תמורת זמן פרסום ושקופיות חסות שתיתן לספונסרים של האירוע

כלל ביטוח זכתה במכרז ביטוחי המכביה ה-18, ביטוח כללי ואינדיבידואלי. היקף העסקה עומד על למעלה ממיליון שקלים, בפוליסות הכוללות כיסוי צד ג', תאונות אישיות, ביטוחי ספורט וביטוחים רפואיים. היקף ביטוח צד ג' למכביה הינו כ-30 מיליון דולר ובנוסף אליו קיים ביטוח צד ג' לכל ספורטאי בנפרד. תכולת הביטוחים כוללת גם את ההכנות למשחקים, הנמצאות בעיצומן.

המשלחות הראשונות למכביה יגיעו לישראל בסוף חודש יוני. המכביה ה-18 עומדת להיות המכביה הגדולה בכל הזמנים עם למעלה מ-5,000 ספורטאים מ-64 מדינות, ובנוסף אליהם ישתתפו בה עוד כ-2,000 ספורטאים מישראל.

מבחינת הסכמי טלוויזיה, שני גופים מקומיים ישדרו את המשחקים: הערוץ הראשון וחברת צ'רלטון, המפעילה את ערוצים ספורט 1 וספורט 2. בשני המקרים מדובר על עסקאות בארטר בלבד: צ'רלטון תפיק את השידורים אותם תעביר על חשבונה, ובתמורה תיתן בערוצים שלה זמן פרסום ושקופיות חסות לספונסרים של המכביה. הערוץ הראשון קיבל את הזכויות לשידור המכבי ובתמורה ייתן למארגני האירוע זמן פרסום ושקופיות חסות. בנוסף תעניק רשות השידור "חבילת קיץ" בשווי של יותר מ-200 אלף שקל במסגרתה יקדמו באמצעות ג'ינגלים בקול ישראל את אירועי המכביה.