מזוז באווירת סיום קורס

נינוח, חופשי, משתף פעולה, חייכן ופתוח: היועמ"ש מני מזוז מרגיש את סוף הקדנציה

הפאנל המרכזי שפתח אתמול (ב') את כנס לשכת עורכי הדין באילת סיפק לא מעט כותרות מפיהם של שר המשפטים החדש, פרופ' יעקב נאמן (שקרא לבצע מהפכה בעבירות כלכליות ובעבירות תנועה ולהעביר את אכיפתן מהמישור הפלילי למישור של עבירות מינהליות) ושל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורת ביניש (שאמרה, בין השאר, "מדינה שמתחנכת על תוכניות ריאליטי מדברת בשפה של התוכניות הללו, וזה חודר לבית המשפט").

את הכותרת המובילה, ללא כל מתחרות, סיפק דווקא היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שאמר כי "במדינה מתוקנת ליברמן לא היה מתמנה לשר בגלל החקירות נגדו".

מסיים תפקיד

הנוכחים באולם זכו אתמול לראות מזוז קצת אחר. נינוח, חופשי, משתף פעולה, חייכן ופתוח יותר. משתתפים רבים שיצאו מהפאנל הרגישו שסוף סוף יכלו להזדהות איתו, לא רק ברמה המקצועית-עניינית, אלא גם ברמה האישית.

מה גרם לתחושה הזאת? הפאנל כולו התנהל באווירה חיובית. נאמן וביניש שפתחו את המושב בהרצאות על מצב המערכת הקרינו נינוחות וחום ומשתתפי הפאנל - היו"ר, העיתונאית אילנה דיין, פרופ' מוטה קרמניצר, עו"ד רם כספי, ח"כ אופיר פינס-פז והשר גדעון סער - לא התלהמו ולא תקפו אף אחד באופן אישי. זה היה סוג של מפגש מחזור מוצלח. מגיעים, מדברים, מחייכים ונפרדים כידידים. מאוד שונה מהפאנלים המקבילים בשנים קודמות, ובעיקר מהפאנל אשתקד בו הרוחות סערו סביב מחנות ביניש ופרידמן.

אצל מזוז יש סיבה לנינוחות ולרוגע ששידר. מזוז מכהן בתפקידו כבר חמש וחצי שנים. בעוד כמה חודשים הוא יסיים את תפקידו לאחר קדנציה מאתגרת, מעניינת ומאוד לא פשוטה. לפאנל הזה הוא כבר הגיע עם קבלות. הוא פתח יותר חקירות, הגיש יותר כתבי אישום ובתקופתו היו יותר הרשעות מכל יועמ"ש אחר לפניו בתיקים של אישי ציבור. ההישג המרכזי של מזוז בקדנציה שלו הוא אפס (!) זיכויים בתיקי אישי ציבור. במציאות המורכבת שלנו קשה לזכור שפעם זה היה אחרת.

הוא הצליח להתמודד בכבוד מול ההתקפות שספג לאחר סגירת תיקי האי היווני ועמותות הקש של ראש הממשלה לשעבר שרון; עם הביקורת על התנהלותו התקשורתית והתבטאויות בפרשת הנשיא קצב ועם הביקורת על כך שהביא להתפטרותו של ראש ממשלה מכהן (שיושבי הפאנל, ובראשם אופיר פינס-פז, אמרו כי זוהי ביקורת לא מוצדקת).

הדיסטנס נשבר

במהלך הפאנל ניכר עליו שהוא מרגיש את הסוף. האווירה היתה אווירת סוף קורס, הדיסטנס והמתח נשברו ומזוז היה מזוז, בלי מגננות ובלי חומות.

"הוא יצא מהפאנל הרבה יותר טוב ממה שהוא נכנס אליו", אמר בסיום הפאנל אחד מעורכי-הדין הבכירים בארץ. "הפאנל הזה עשה לו טוב, במובן התדמיתי. אף אחד לא תקף אותו. הוא שידר נינוחות. שידר שהוא מרגיש את הסוף. הוא היה מאוד נעים ומתחבב".

גם מבקריו של מזוז היו מרוצים מההופעה שלו. "הוא היה מאוד נעים ופתוח. כולם הרגישו את אווירת הסיום. זה היה מאוד בולט בהתנהלות שלו. הוא ענה לשאלות בחופשיות שלא מאפיינת אותו", אמר אחד ממבקריו.