קניון מול הים הגיש בקשה לפירוק רשת האופנה אירית בטענה לחוב של 260 אלף שקל

טוען כי אירית הפרה את התחייבויותיה כלפיו על-פי הסכמי השכירות והניהול, זאת לאחר שחברת-האם שלה, ג'אמפ, נקלעה להפסדי עתק ■ אירית בתגובה: "לחברה אין כל חוב לקניון מול הים"

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ג') בקשה למתן צו לפירוק רשת חנויות האופנה אירית ליין, המונה כ-18 סניפים ברחבי הארץ. אירית ליין נמצאת בשליטה של רשת ג'אמפ (JUMP).

הבקשה הוגשה על-ידי חברות מול הים נכסים והשכרות ומול הים תחזוקה מרמת-גן, שעיסוקן בהשכרת נכסים ומתן שירותי ניהול לקניון מול הים באילת.

לטענת המבקשות, בפברואר 2006 נחתם בין אירית ליין לבין מול הים נכסים והשכרות הסכם שכירות להשכרת חנות בקניון מול הים. לטענת המבקשות, אירית ליין הפרה את התחייבויותיה כלפיהן על-פי הסכמי השכירות והניהול.

לטענתן, החוב של אירית כלפיהן מסתכם בכ-260 אלף שקל. בנוסף הן טוענות כי הן זכאיות לפיצוי מוסכם בסך של 25 אלף דולר בגין כל הפרה יסודית של הסכם השכירות ו/או הסכם הניהול, וכי קיימות הפרות צפויות של הסכמים אלה שערכן הכלכלי מסתכם במאות אלפי שקלים נוספים.

לדברי המבקשות, אירית ליין ממשיכה להחזיק בנכס המושכר מבלי לשלם את חובותיה, והנזקים שנגרמים למבקשות הולכים ומתעצמים. כמו כן ידוע למבקשות כי למשיבה נושים נוספים המתדפקים על דלתה ואינם מקבלים את המגיע להם, וככל הידוע למבקשות מדובר בחובות בהיקף של מיליוני שקלים.

בבקשה נאמר עוד כי חברת-האם של המשיבה, ג'אמפ אופנה, נקלעה להפסדי עתק וביטלה הוראות קבע לתשלום דמי שכירות ודמי ניהול.

לדברי המבקשות, ניכר בעליל כי המשיבה הינה חדלת פירעון ולא תוכל לפרוע את חובותיה, ועל כן יש להוציא צו לפירוקה.

דובר אירית מסר בתגובה: "קניון מול הים כבר מזמן לא מהווה קניון מוביל במדינת ישראל. הוא יושב על שכר-דירה ודמי ניהול לא סבירים של 900 שקל למ"ר. בגלל טעויות העבר של בעליה הקודמים של רשת אירית, הנהלת אירית פנתה מספר פעמים בכתב ובעל-פה לקניון לפנות את החנות, ופינתה את החנות ב-31 למאי 2009. לחברת אירית אין כל חוב לקניון מול הים.

"ב-3 החודשים האחרונים קניון מול הים השתמש, בתיאום עם החברה, בפיקדון הכספי שנמצא אצלו. חברת מול הים התחייבה למצוא שוכר חלופי ועד היום לא מצאה, ואנחנו מקווים שנגיע להסדר מניח את הדעת, בוודאי שלא בין כותלי בית המשפט". (פש"ר 2114/09).