מחזיקי האג"ח של חברת הנדל"ן דויסבורג מנסים לעצור את פירוק החברה

בשבוע שעבר החליט הדירקטוריון להתחיל בהליכי פירוק מרצון לאחר שבנק מלווה דורש מימוש בטוחות ■ הנאמן י. רזניק מנסה להוביל הסדר חוב בשיתוף עם משקיעים והבנקים ■ בעבר אספן, יורופורט ואשטרום גילו עניין בנכסים בגרמניה

מעבר תיק האשראי של הנדל"ן מ-ABN AMRO לבנק RBS בשנה החולפת עלול להביא לחיסול חברת דויסבורג שהאג"ח שלה נסחרות בתל-אביב. נאמן האג"ח רו"ח יוסי רזניק שלח אתמול לחברה מכתב ובו דרישה לחדול לאלתר מפעולות חד צדדיות לפירוק החברה.

עורך הדין אילן קרמר, ממשרד עורכי הדין פירון, המייצג את מחזיקי האג"ח, מביע פליאה לגבי הודעת החברה בחודש שעבר לפיה הבנק המממן הודיע לה בעל פה ולא בכתב בדבר כוונתו לפעול למימוש הבטוחות שבידו. זאת לאחר שהחברה לא עמדה בתנאי ההלוואה.

דויסבורג, הנמצאת בשליטת דויד המלבורגר (Hammelburger), יהודי בריטי בן 39, גייסה במאי 2007 60 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות חוב בהיקף של 60 מיליון שקל בריבית שנתית של 9.5%. כיום האג"ח של דויסבורג נסחרת בתשואת זבל של 785% וספק את מחזיקי האג"ח יקבלו את כספם במועד.

החברה, הרשומה בלוקסמבורג, עדיין לא פרסמה את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של השנה והנהלת הבורסה החליטה בשבוע שעבר על השהית המסחר באג"ח לאחר שדירקטוריון דויסבורג החליט להתחיל בהליכי פירוק החברה. רו"ח רזניק מנסה להוביל הסדר עם משקיעים והבנק המלווה וחודשים האחרונים מספר משקיעים פרטיים וחברות התעניינו בנכסי דויסבורג בהן אספן , יורופורט ואשטרום .

אייל ידווב מחברת הייעוץ גיזה פעל מטעם החברה בכדי להגיע להסדר חוב שיהיה מקובל על הצדדים, אך לאחר שהבנק המלווה RBS הודיע באופן חד צדדי על כוונתו לתפוס את הנכסים ששועבדו לטובתו כנגד הלוואות, לא ניתן להמשיך במהלך. כוונת הבנק לממש את הנכסים העומדים לרשותו לאחר שהחברה הפרה את תנאי המימון לרכישת קבוצת הנכסים Woellstein, המהווה את מרבית נכסי החברה בגרמניה.

דויסבורג פועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה, ומחזיקה ב-21 נכסים מסחריים בשטח כולל של כ-50 אלף מ"ר המושכרים כמעט במלואם. למרות זאת, אך הבנק מעוניין "לנקות" את הספרים ולהיפטר מהלוואות שבהן שווי הנכסים נמוך משמעותית משווי ההלוואות שניתנו.

לדו"חות הכספיים של דויסבורג לסיכום 2008 צורפה הערת "עסק חי" המעידה על חשש כבד מחדלות פירעון. החברה הפסידה 87 מיליון שקל ויש לה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת של 8.2 מיליון שקל. לחברה גירעון בהון החוזר של 307 מיליון שקל, וגרעון בהון העצמי של 78 מיליון שקל.

באסיפת האג"ח שהתקיימה אתמול הוחלט להעמיד להצבעה העמדה לפירעון מיידי של האג"ח. ההצבעה מבוצעת בכתב ותשובות יתקבלו עד יום ראשון.