סטארלימס תמשיך בביצוע רכישות קטנות ותמתין להזדמנויות גדולות

סטארלימס, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 65 מיליון דולר, גייסה לפני שנתיים כ-30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק

מה הקשר בין מגיפות זיהומיות, או.ג'יי סימפסון וחברת סטארלימס הישראלית? את התשובה לשאלה הזו גילה היום סמנכ"ל הכספים של החברה, חיים פרידמן, במצגת שערכה היום סטארלימס בבורסה בתל אביב. מסתבר שלאחר שמגיפה תורנית עולה לכותרות העיתונים, הרשויות מזדרזות להקים מערכות פיקוח, ולהבדיל, כאשר במשפט של סימפסון ניסו פרקליטיו להוכיח את חפותו בעזרת ראיות שקשורות ל-DNA, עלה הצורך בהקמת מעבדות מורכבות לזיהוי פלילי. בשני המקרים, סטארלימס שמספקת מערכות תוכנה לניהול מידע במעבדות, נהנתה מהבאזז התקשורתי.

במצגת לאנליסטים סיפר פרידמן על השוק בו פעילה החברה, ועל תוכניות ההתרחבות שלה. "השוק מתחיל להיות מעניין, ולהתרחב למערכות שכנות. יש מקום לשחקן גדול שיספק את מירב הפתרונות", אמר פרידמן. הוא ציין ששוק ה-LIMS המסורתי (ניהול מידע במעבדות) נאמד ב-400 מיליון דולר, אך כניסת החברה לשוקי ה-SDMS (טיפול במסמכים מדעיים) ו-ELN (מחברת אלקטרונית) מכפילה את שוק היעד של סטארלימס.

סטארלימס, שנסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 65 מיליון דולר, גייסה לפני שנתיים כ-30 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק. הכסף מיועד לרכישות, אך עד כה החברה הסתפקה ברכישות קטנות. "אנחנו אוהבים את הרכישות הטקטיות הקטנות כי הן ברורות, האינטגרציה שלהן מהירה והסיכונים בהן לא גדולים", אמר פרידמן. "נמשיך לעשות את הרכישות האלה ככל שההזדמנויות יגיעו. מדי פעם יש גם הזדמנות לרכישות גדולות יותר, של חברות מתחרות או משלימות. במקרים כאלה גם המחיר והסיכון גבוהים יותר. אנחנו מסתכלים גם על ההזדמנויות האלה".

הכנסות סטארלימס מגיעות ממכירת רישיונות ומשירותים. "הרווח הגולמי ממתן שירותים 'כאב' לנו בשנים האחרונות", הודה פרידמן. שיעור הרווח הגולמי משירותים ירד מ-36% ל-6% בין 2006 ל-2008, ופרידמן סיפר שהחברה נקטה בצעדים כדי לשפר את המצב. "השיפור התחיל ברבעון האחרון של 2008. היעד הוא רווח גולמי של 15% משירותים, וברבעון הראשון עברנו את היעד", אמר.