הצפת התכנים בערוצי התקשורת יצרה מעט מאוד יכולת לדעת מה בדיוק מתאים לכל אחד בכל מדיה. כמעט מיותר לציין שגם מדריכי הטלוויזיה, שהופכים עבים משבוע לשבוע, לא מספקים לכך פתרון.
חברת הסטארט-אפ הישראלית-איטלקית, beeTV, שמפתחת מערכת לניתוח תוכן על-פי העדפות אישיות, עונה בדיוק לסוגיה הזו. החברה סיימה עתה סבב גיוס שני, בו גייסה כ-8 מיליון דולר מקרן Innogest האיטלקית - קרן ההון סיכון הגדולה באיטליה.
beeTV הוקמה בשנת 2006 בידי רודולפו הכט, שמשמש כיו"ר; יורם גרניט, המנכ"ל; ויניב סולניק. החברה מגדירה את עצמה כ"עובדת על פיתוח תשובה ל'פרדוקס הבחירה', בזירת הטלוויזיה של היום".
הפרדוקס עליו מדובר, מתייחס להיקף התוכן שקיים כיום, שיוצר בלאגן שמגדיל את פוטנציאל הצפייה, אבל פוגע באיכות התוכן, מכיוון שהצופים לא מודעים לכל מה שמשודר בכל שעה ובכל ערוץ ולא יכולים לבחור את מה שמתאים להם.
ההשקעה הכי גדולה
החברה פיתחה מעין ערוץ צפייה אישית (PCC), שמזהה את התוכן הרלוונטי עבור הצופה בהתאם להגדרות שונות ודוחף את התוכן מכל הערוצים האפשריים, כולל טלוויזיה משודרת, VOD ושידורי לוויין.
פרט מעניין לגבי החברה הוא שמי שמנהל את צוות האלגוריתם שלה, הוא הפסיכולוג גאווין פוטר, המוכר בכינוי "Just a guy in a garage", איתו הוא מתמודד על הפרס שמציעה ענקית הווידיאו Netflix למי שיצליח לשפר את מערכת המלצות הסרטים שלה.
קרן Innogest, אינה מוכרת מהשקעה בחברות ישראליות אחרות, והסיבה ש-beeTV נהנתה מההון שלה קשורה כנראה למטה החברה שיושב במילאנו. הקרן, למרות היותה הגדולה באיטליה, מנהלת בסך-הכל כ-120 מיליון דולר וזו לה ההשקעה הגדולה ביותר שביצעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.