מחזיקי האג"ח של אמריס אישרו מכירת מניות פטרו-גרופ למטיס קפיטל

אמנון ברזילי ומוני הראל ירכשו 48% מחברת הדלק לפי שווי של 83 מיליון שקל ■ העסקה טעונה אישור של בית המשפט

מחזיקי האג"ח של אמריס , אישרו מכירת 48% ממניות פטרו-גרופ לחברת מטיס קפיטל , הנמצאת בשליטת אמנון ברזילי ומוני הראל לפי שווי חברה של 83 מיליון שקל. ההצבעה בוצעה בכתב והתקבלה במשרדי הנאמן, גיורא לופטיג מ-BDO זיו האפט.

עו"ד ד"ר יוסי כהן, כונס הנכסים של אותן 7.7 מיליון מניות פטרו-גרופ שהיו משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח של אמריס, יפנה בימים הקרובים לבית המשפט לצורך אישור ההסכם. הכונס או הנאמן יעבירו למחזיקים את התמורה כספית המגיעה להם באופן יחסי לאחזקותיהם באג"ח. בנוסף, הסכימה מטיס, שכל סכום שייזקף לטובת המחזיקים מכוח נשייתם באמריס, למעט בגין תמורת רכישת מניות פטרו מכונס הנכסים, יתחלק בין מטיס לבין המחזיקים האחרים בחלקים שווים ביניהם.

פטרו-גרופ פעילה בתחום של תחנות דלק וחנויות נוחות בארה"ב. את הרבעון הראשון של השנה סיימה עם הכנסות של 165.3 מיליון דולר ורווח נקי של 1.5 מיליון דולר. המניה נסחרת במחיר המשקף לה שווי שוק של 62 מיליון שקל.

אמריס נמצאת בהליך של פירוק ולא עמדה בתשלומים למחזיקי האג"ח ולכן אחזקותיה הועמדו למכירה בכדי שניתן יהיה לשלם את הקרן והריבית. מטיס קפיטל השתלטה על אמריס באמצעות רכישת מרבית הסדרת האג"ח לאחר מכן ברזילי והראל הובילו מהלך של חדלות פירעון כך שניתן יהיה למכור את מניות פטרו-גרופ ששועבדו לטובת מחזיקי האג"ח.

הליך ההתמחרות נתקל בעבר בקשיים לאור התנגדות חלק ממחזיקי האג"ח למחיר קודם שהציעה מטיס קפיטל עבור המניות. גם ארקדי גאידמק, מבעלי השליטה לשעבר באמריס ניסה לנטרל את המהלך בפניה לבית המשפט, אך לבסוף נותרה הצעתה של מטיס קפיטל היחידה והמחיר הועלה בעקבות דרישת כונס הנכסים.