פריון העבודה בארה"ב עלה ברבעון הראשון ב-1.6%; היקף שעות העבודה נפל ב-9%, הירידה החדה ביותר מ-1975

הצפי היה כי הנתון הסופי של הפרודוקטיביות יעלה ב-1.4% ברבעון הראשון במונחים שנתיים ■ עלות יחידת עבודה עלתה ב-3% בהתאם לצפי ■ הייצור נפל ב-7.6% ■ התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ירדו מעט ל-621 אלף

הנתוניים הסופיים לרבעון הראשון לנתון פריון העבודה (פרודוקטיביות) במגזר הלא חקלאי פורסמו היום (ה') לפני תחילת המסחר בארה"ב. הנתון רשם עלייה של 1.6% במונחים שנתיים לעומת צפי לעלייה של 1.4%.

פריון העבודה בארה"ב עלה על רקע ההתיעלות שביצעו החברות כאשר פיטרו רבים מעובדיהם, זאת על מנת להתגבר על הירידה בייצור, שנפל ב-7.6%, בעוד ששעות העבודה נפלו בשיעור של 9% . מדובר בירידה החדה ביותר שנרשמה במספר שעות העבודה מאז שנת 1975, כך דיווח משרד העבודה בארה"ב.

בפעם הקודמת שפורסם הנתון הלא סופי דיווח משרד העבודה כי הוא צופה עלייה שנתית של 0.8% במונחים שנתיים ברבעון הראשון, כאשר הייצור ירד לפי הפרסום הקודם ב-8.2% ושעות העבודה הצטמצמו ב-9%.

עלות יחידת עבודה ברבעון הראשון עלתה ב-3% במונחים שנתיים בהתאם לצפי הכלכלנים, לעומת הפרסום הקודם שהיה לעלייה של 3.3%.

עוד פורסם היום, כמידי יום ה' מספרן של התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב שירדו מעט בשבוע שהסתיים ב-30 במאי ל-621 אלף לעומת צפי ל-621 אלף ולעומת 625 אלף בשבוע הקודם (נתון מעודכן ביחס ל-623 אלף שפורסם).

מספר התביעות המתמשכות ירד מעט ל-6.73 מיליון לעומת 6.78 מיליון איש שחיו מכספי הבטחת ההכנסה בשבוע הקודם. מהנתון נראה כי קצב הפיטורים בארה"ב האט.