הרשות לחשמל שוקלת לקנוס את חברת החשמל על העיכוב בתוכנית החירום

הרשות לחשמל זימנה לדיון דחוף את מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר ■ הצוות המקצועי ברשות המליץ לדירקטוריון הרשות להפסיק לגבות מהצרכנים תוספת של 4.2% בתעריפי החשמל למימון תוכנית החירום ולהוזיל את התעריפים

הרשות לחשמל זימנה לדיון דחוף את מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, זאת בעקבות העיכוב בלוח הזמנים בתוכנית החירום במשק החשמל. הצוות המקצועי ברשות המליץ לדירקטוריון הרשות, בראשות היו"ר אמנון שפירה, להפסיק לגבות מהצרכנים תוספת של 4.2% בתעריפי החשמל למימון תוכנית החירום ולהוזיל את התעריפים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", צפוי עיכוב של כחצי שנה בלוח הזמנים להפעלת טורבינות הגז ברמת חובב, שהיו אמורות להתחיל בייצור חשמל כבר בעוד חודש. ברשות רואים בחומרה את העיכוב לאור העובדה שתוכנית החירום קיבלה מימון מראש בתעריפי החשמל.

יחד עם זאת, ההערכות הן שמליאת הרשות לא תחליט על הפסקת המימון מהצרכנים, אלא תקנוס את חברת החשמל על העיכוב בתוכנית החירום. כמו כן, הרשות עשויה לדחות את העברת הכספים לחברת החשמל. עד כה העבירה הרשות לחברת החשמל 70% מהכספים שנגבו מהצרכנים, והיא מעכבת את יתרת (25%) בסכום הנאמד ב-150 מיליון שקל.

מענה מיידי

תוכנית החירום נועדה לתת מענה מיידי למחסור הצפוי בחשמל בשנים 2009-2010. באוקטובר 2008 אישרה מליאת רשות החשמל את ייקור תעריפי החשמל בשיעור 4.2% למשך שנתיים. זאת כדי לממן את השלב הראשון בתוכנית בהיקף של שני מיליארד שקל.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "הודעת הרשות תמוהה, כיוון שחברת החשמל מדווחת מדי רבעון לרשות על התקדמות הפרויקט והודיעה זה מכבר לשר התשתיות על העיכוב בלו"ז של הקמת יחידה אחת מבין אלו המוקמות במסגרת תוכנית החירום. העיכוב נבע כתוצאה מעיצומי העובדים כנגד תוכנית ההתייעלות המעמיקה שהציג המנכ"ל. חברת החשמל מצפה מהרשות לשירותים ציבוריים לתמוך בהנהלת החברה בניסיונותיה להביא להתייעלות".