בנק לאומי לא יעמיד ללידר אשראי להסדר החוב של אג"ח ד' בסך 60 מיליון שקל

הבנק טרם הודיע לחברה לגבי אשראי לצורך מיחזור החוב בהיקף של כ-40 מיליון שקל ■ בדו"חות הרבעון הראשון חשפה לידר גירעון בהון החוזר בסך כ-186 מיליון שקל, ודיווחה על מעבר להפסד של 31.6 מיליון שקל

חברת לידר השקעות פרסמה היום (ה') לאחר סיום המסחר בבורסה של ת"א כי בנק לאומי הודיע לה היום בעל פה כי לא יעמיד אשראי להסדר החוב המתייחס לאג"ח ד' של החברה, והבנק טרם הודיע לחברה לגבי אשראי לצורך מיחזור החוב וליתר התנאים הנלווים לכך.

כפי שצויין בדו"חות החברה לרבעון הראשון שפורסמו ב-31 במאי, הייתה לידר מצויה במו"מ עם בנק לאומי לשם העמדת אשראי נוסף לפעילות החברה, אשר היה אמור להיות מועמד לזכותה של החברה הבת לידר נדל"ן ואשר היה צפוי להיות בסך כולל של 100 מיליון שקל.

מתוך הסכום הכולל סך של כ-40 מיליון שקל היו מיועדים לפירעון אשראי קיים שהעמיד הבנק לחברה (אשראי למחזור) וסך של כ-60 מיליון שקל אשר רובו יועד לשמש לצורך פירעון התחייבויות החברה במסגרת הסדר עם בעלי אגרות החוב של לידר מסדרה ד' (אשראי חדש), זאת בכפוף להשלמת הסדר האג"ח לשביעות רצונו של הבנק.

נציין כי לידר ביקשה לדחות את התשלום על הקרן והריבית הקרובות לבעלי החוב, בסך של כ-57 מיליון שקל ונענתה על ידי 80% מהמחזיקים באג"ח לבקשתה, אולם יום לאחר אישור הבקשה באסיפת בעלי האג"ח ב-18 במאי, דרשו הגופים המוסדיים - הפניקס, מגדל שוקי הון והלמן אלדובי, המחזיקים כ-6% מסדרה ד' להעמיד לפירעון מיידי את יתרת הסדרה בסך של כ-180 מיליון שקל בטענה שהדבר מהווה הפרה של שטר הנאמנות, וכן כי דחייה חייבת באישור כל המחזיקים באג"ח.

בדו"חות הרבעון הראשון חשפה לידר גירעון בהון החוזר בסך כ-186 מיליון שקל, ודיווחה על מעבר להפסד של 31.6 מיליון שקל והכנסותיה ירדו ב-43.5% לכ-19.6 מיליון שקל. לחברה תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך כ-20.8 מיליון שקל. החברה לא עמדה בתנאי הבנקים כי יחס ההון הזר לא יעלה על 75% מסך המאזן. רו"ח שביקר את הדו"חות פרסם אזהרת "עסק חי".