ברק בוושינגטון: נאום אובמה הוא "חיזוק ועידוד לגורמים המתונים ושוחרי השלום, וקריאת תיגר על הטרור"

מדגיש: כמו ישראל, גם אובמה תומך בהסדר אזורי כולל ■ "אנו מברכים על מחויבות הנשיא לקיומה ולבטחונה של ישראל ולקריאתו להשתלבות ישראל באזור"

שר הביטחון, אהוד ברק, שמקיים ביקור עבודה בוושינגטון, חולק שבחים חמים לנאומו של הנשיא ברק אובמה בקהיר. "בנאום יש חיזוק ועידוד לגורמים המתונים ושוחרי השלום, כמו גם קריאת תיגר על הטרור ועל היסודות האלימים והקיצוניים שמאיימים על היציבות באזורנו ועל שלום העולם כולו", אומר ברק. "אנו מברכים על מחויבותו של הנשיא לקיומה ולבטחונה של ישראל, ולקריאתו הברורה להשתלבותה של ישראל באזור".

ברק הדגיש, כי כמו ישראל, גם אובמה תומך בהסדר אזורי כולל, שמהווה מסגרת חשובה לקידום המו"מ עם הפלסטינים. שר הביטחון הטעים את מחויבות ישראל לקידום המו"מ על בסיס הסכמים והתחיבויות קודמות. ברק הגדיר את הנאום כ"פניה ישירה, משמעותית ואמיצה שבה ניסח אובמה את חזונו ואת הערכים האוניברסליים החשובים שהוא מבקש לחלוק עם העולם המוסלמי", והוסיף: "אנחנו מקווים, שהעולם הערבי יאמץ את קריאת של הנשיא אובמה לשים קץ לטרור ולאלימות ולכונן יחסי שלם עם ישראל.

ישראל תפעל בתאום עם ארה"ב לקידום השלום, תוך הדגשת השמירה על האינטרסים הביטחוניים החיונים של ישראל" תגובת ברק מצטרפת להבעות תמיכה בנאום של פוליטיקאים מהעבודה, קדימה ומרץ ועשויה להצביע על היווצרות פרימות ראשוניות בקואליציה של ראש הממשלה, בנמין נתניהו. שר הביטחון ייפגש היום עם שר ההגנה, רוברט גייטס, לדיון על צרכי הביטחון של ישראל ועל שמירת יתרונה האיכותי, ולתיאום ההבנות אסטרטגיות בין שתי המדינות.