הממשלה אישרה קיצוץ של 5% בשכר השרים ורה"מ; שרים: "הקיצוץ צריך לחול גם על חברי כנסת"

(עדכון) - שכרו של ראש הממשלה נתניהו יעמוד אחרי ההפחתה על 35,764 שקל ■ סגני השרים ירוויחו פחות מחברי הכנסת - 29,204 שקל

שכר השרים יקוצץ ב-5%. הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את הצעתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, שעל פיה יקוצץ שכרם של ראש הממשלה, השרים וסגני השרים ב-5%. במהלך הדיון הביעו כמה מהשרים מחאה וטענו כי הקיצוץ צריך לחול גם על חברי הכנסת, ולא רק על חברי הממשלה.

אחרי ההפחתה יעמוד שכרו של ראש הממשלה נתניהו על 35,764 שקל, שכרם של השרים יופחת ל-31,836, ואילו שכרם של סגני השרים, המקביל לשכרם של חברי כנסת ועומד כיום על 30,742 שקל, יופחת ל-29,204 שקל - כך שמשכורתם החודשית תהיה נמוכה מזו של חברי הכנסת. הקיצוץ, שייכנס לתוקף מיום קבלת ההחלטה בממשלה ויחול עד לתום שנת 2010, צפוי לחסוך כמיליון שקל בשנה לקופת המדינה.

בתגובה להחלטה לקצץ בשכרם של שרי הממשלה, אמר היום יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ הרב משה גפני: "במצב הכלכלי הנוכחי, לא רק השרים צריכים ליטול אחריות בקיצוץ שכרם, אלא נכון יהיה לקצץ בשכר כל הבכירים במדינה, כולל של חברי הכנסת".

לדבריו, "במצבה הכלכלי של המדינה, כאשר מבקשים להעלות את המע"מ על מוצרי צריכה בסיסיים, על התיירות ועל אינספור נושאים אחרים, נכון יהיה לקצץ גם בשכרם של כל הבכירים במדינה. לא רק שרי הממשלה צריכים לקחת את האחריות ולקצץ בשכרם, אלא כל הבכירים שמכירים היטב את המצב הכלכלי ויודעים עד כמה חשוב לצאת מן המשבר מחוזקים, צריכים לקחת אחריות". אמר גפני.

גם ח"כ מירי רגב הצטרפה לקריאה לקצץ בשכר חברי הכנסת. רגב פנתה ליו"ר הכנסת, רובי ריבלין, ואמרה: "חברי הכנסת מחוייבים בדוגמה אישית ויעשו נכון אם יביאו לקיצוץ בהוצאות המדינה".