מנותקת ממוטורולה: מירס סבורה כי יש צורך להכניס שותף לפעילות ה-UMTS כתנאי להצלחה בפרויקט

גורם המעורב בנושא: מירס מאמינה כי יש מקום לשחקן סלולר נוסף הפועל בדור השלישי - אך הדבר עדיין מותנה בתנאי המכרז שתפרסם ועדת התדרים

"מירס מאמינה שחשוב להכניס שותף לחברה על מנת שתוכל להצליח בפרויקט ה-UMTS", כך אומר ל"גלובס" גורם המעורב בנושא. "סברנו שצריך להכניס שותף לפרויקט ה-WiMAX ואנחנו חושבים שצריך להכניס שותף גם לפרויקט ה-UMTS. הסיבה שאנו רוצים להכניס שותף היא לא רק לצורך ההשקעה, אלא מסיבות נוספות, שטוב יותר שגוף נוסף יהיה שותף בקבלת ההחלטות במירס", הוא אומר.

לדברי הגורם, מירס ממשיכה בתוכניות שלה להיכנס לתחום ה-UMTS, והיא עושה את מה שהיא חושבת לנכון לטובתה. העובדה שמוטורולה שוקלת למכור את מירס או להכניס שותף לחברה קשורה לזה שהיא חייבת להמשיך בתוכניות שלה כרגיל, כי מדובר בעתידה הטכנולוגי. למרות זאת, החברה אינה מנותקת מרצונותיה של מוטורולה ובעניין הזה הכל נעשה בשיתוף פעולה.

עוד ציין, כי מכרז להקמת רשת UMTS יחייב את מירס להוציאו החוצה לכמה גורמים, משום שמוטורולה כבר לא פועלת בעולם הזה באופן עצמאי - אלא ביחד עם הענק הסיני וואווי שאיתו היא מתמודדת במכרזים שונים בעולם. במצב כזה מירס תהיה חייבת להכניס למכרז חברות תשתית שמתחרות במוטורולה, כדי שתוכל להשיג את העסקה הטובה ביותר.

אותו גורם מסר עוד, שמירס מאמינה שיש מקום לשחקן סלולר נוסף הפועל בדור השלישי, אך הדבר עדיין מותנה בתנאי המכרז שתפרסם ועדת התדרים. אותו גורם מסר, כי ברור שאם ידרשו 200 מיליון דולר עבור התדרים אז אין מה לדבר, אבל אם יציעו תנאים ברוח מה שהוצע על ידי משרד האוצר, במסגרת חוק ההסדרים, יתכן ויהפכו לתמריצים קריטיים לכניסה לפרוייקט. בין אלו ניתן למנות הקלות בתשלום אגרות תדרים ועבור הרישיון - שיוחזר למשקיע ביחס להשקעה בפריסת הרשת, כמו גם אפשרות להשתמש באנטנות של מפעילים קיימים וכו'.