מעל 4 שקלים: הדולר היציג התחזק ב-1.9% ונקבע ב-4.005 ש'; בבנק ישראל מעריכים כי שערו יגיע ל-4.19 שקלים

האירו היציג נחלש ב-0.7% ל-5.5383 שקלים ■ הפרוטוקולים של בנק ישראל: התקבלה החלטה להמשיך במדיניות מוניטרית מרחיבה ■ רזרבות המט"ח והסכנה לישראל / פרשנות: יוסי פרנק

שערו של הדולר זינק היום (ב') ברוב שעות המסחר הבין-בנקאי בזירת המט"ח המקומית, ביחס לשקל, וחצה את רמת 4 השקלים. נציין, כי לקראת קביעת השערים היציגים המטבע האמריקני שינה כיוון ועבר להיחלשות, אך לבסוף שערו היציג נקבע בהתחזקות מעל הרמה הפסיכולוגית הזו. האירו, לעומתו נחלש לאורך כל יום המסחר, וכך גם שערו היציג.

היום התפרסמו הפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של חברי הנהלת בנק ישראל בה הולחט להותיר את הריבית ביוני על כנה. בדיון שהתקיים לגבי ההחלטה על גובה הריבית לחודש יוני, כל חברי ההנהלה המליצו לפישר להותיר את הריבית במשק על כנה, כמו גם להמשיך בנקיטת המדיניות המוניטרית המרחיבה באמצעות הכלים הנוספים אותם מפעיל הבנק, וכך עשה הנגיד.

עוד עולה מהפרוטוקולים כי בבנק ישראל סבורים כי במחצית השנייה של 2009 ינוע הדולר בטווח של 4.16-4.19 שקלים, וכי האינפלציה בשנת 2009 תסתכם ב-1.5%.

אתמול פרסם בנק ישראל כי יתרות המט"ח של ישראל הגיעו במאי לרמת שיא והסתכמו ב-47.55 מיליארד דולר, זאת כתוצאה מהמשך רכישות הדולרים היומיות של בנק ישראל. מדובר בעלייה של 2.474 מיליארד דולר לעומת סוף אפריל. בנק ישראל, נזכיר, רוכש 100 מיליון דולר בשוק מדי יום, ו-50 מיליון דולר בימי שישי, הנחשבים לימי מסחר דלילים יחסית בהם נקבע היציג מוקדם מהרגיל. גורם בבנק ישראל אמר אתמול ל"גלובס": "אנו נמשיך לרכוש דולרים", "אין שינויים בתכנית רכישות המט"ח".

עליית הדולר נובעת גם מהעליות שרשם המטבע האמריקני בסוף השבוע האחרון כנגד המטבעות המובילים בעולם, לאחר שפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב שהצביעו על ירידה מתונה בהרבה מהצפי במספרם של הבלתי מועסקים בארה"ב בחודש מאי, כאשר 345 אלף משרות נגרעו מהשוק לעומת צפי כי מספרן יעלה על חצי מיליון. לעומת זאת שיעור האבטלה בארה"ב עלה יותר מהתחזיות המוקדמות ל-9.4%, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בארה"ב מאז שנת 1983.

זירת המט"ח: הדולר התחזק ב-1.88% ושערו היציג נקבע ב-4.005 שקלים. האירו היציג נחלש ב-0.7% ונקבע ב-5.5383 שקלים

Easy Forex: שבירה של הרמה 4.03 ש' יכולה להאיץ את התחזקות הדולר ל-4.12 ש'

התחזקות הדולר נרשמת גם מול השקל ושערו של המטבע האמריקני שוב מתקרב ל 4 שקלים לדולר אחד ,פריצת רמת ההתנגדות ב 4.0300 יכולה להאיץ את התחזקות המטבע האמריקני לעבר רמת ההתנגדות הבאה ב 4.1200. רמת התמיכה ב 3.8700 הוכיחה את עצמה ורק פריצה מחודשת של רמה זו כלפי מטה תחזיר את המושכות למטבע המקומי.

כלל פורקס: כדי ליישר קו עם העולם הדולר צריך להגיע בטווח הקצר לפחות לשער של 4.02 ואולי אף יותר

טל עבדה מכלל פורקס אמר היום כי לאחר תקופה ארוכה של ציפיות להורדות ריבית, לראשונה מתמחרים החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב סיכוי של 66% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את את הריבית לרמה של 0.5% עד לנובמבר השנה. כידוע הציפיות להעלאת ריביות מחזקות את האטרקטיוביות של הדולר. שילוב הגורמים צפוי לעודד את המשך תחזקות הדולר בעולם.

המסחר בדולר-שקל צפוי ליישר קו עם העולם. בישראל נסגר המסחר ברמה של 3.94 שקל, התחזקות של רק 1.5% מהנמוך שנקבע על 3.87 שקל לדולר לפני מספר ימים. האירו התחזק ב 3%, הפאונד הבריטי ב 5% והין היפני ב3.5% באותה התקופה. כדי ליישר קו עם העולם הדולר צריך להגיע בטווח הקצר לפחות לשער של 4.02 ואולי אף יותר. ההמשך תלוי בהתפתחויות בשוק בהמשך השבוע.

[לאתר המט"ח]