שוק התעסוקה ממשיך להפגין חולשה: הביקוש לעובדי היי-טק ירד ב-13% במאי

כך עולה מנתוני פורטל הדרושים אולג'ובס ■ הביקוש הכללי לעובדים במשק ירד בחודש מאי ב-6%, ובסך הכל נפל ב-17% מתחילת השנה

לקבלת עידכונים שוטפים משוק התעסוקה וניוזלטר אישי בענייני קריירה, לחץ כאן

האינדיקטורים הכלכליים האחרונים אמנם מעידים על ניצני התייצבות במשק, אולם ניצנים אלה טרם באים לידי ביטוי בשוק העבודה. לפי נתוני פורטל הדרושים אולג'ובס (Alljobs), המרכז את כל משרות הדרושים המתפרסמות במשק הישראלי, נרשמה בחודש מאי ירידה של 6% בביקוש לעובדים בהשוואה לחודש אפריל. בסך הכל הסתכם הביקוש לעובדים במאי בחודש החולף בכ-21 אלף במספר. מתחילת השנה נפל הביקוש לעובדים ב-17%.

"גם אם ראשי המשק ירגישו בהתייצבות הכלכלית, מחפשי העבודה עוד ירגישו את אותות המיתון מספר חודשים קדימה", סבורה רויטל הנדלר, מנכ"ל אולג'ובס. נזכיר כי בבנק ישראל העריכו לאחרונה כי החולשה בשוק העבודה בישראל צפויה להימשך עד הרבעון השני של 2010.

בפילוח לפי תחומי תעסוקה, ניתן לראות כי תחום הביטוח היה החלש ביותר בחודש מאי, עם ירידה של 20% בביקוש לעובדים במאי, ביקוש אשר הסתכם ב-273 משרות בלבד. הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק ירד ב-13% והסתכם ב-6,813 משרות, ובתחום הפיננסים ירד הביקוש לעובדים ב-8% לרמה של 2,573 משרות. ירידה של 6% נרשמה בתחום השיווק והפרסום ל-1,121 משרות.

מנגד, בשוק משרות הניהול הבכירות, אשר סבל מחולשה זה חודשים רבים, נרשמה התאוששות במאי. הביקוש למנהלים בכירים עלה ב-16% והסתכם ב-147 משרות. בתחום המשפטים נרשמה יציבות במאי, והביקוש הסתכם ב-436 משרות.