יואב צור: "אקצץ בדברים אחרים ב'מעריב' כדי למזער את הפגיעה באנשים"

צור, שמונה אמש לעורך החדש של "מעריב", יצטרך ליישם את תוכנית הקיצוצים שגרמה לעורכים הקודמים, דורון גלעזר ורות יובל, להתפטר מתפקידם

"כעורך 'מעריב ' וכאחד ש'מעריב' הוא ביתו כבר 11.5 שנים, אתייחס לעיתון כמו לבית. בבית, אם מרוויחים 10,000 שקל - לא מבזבזים יותר כי אז מגיעים לפשיטת-רגל. על-פי ה'אני מאמין' שלי, 'מעריב' צריך לעבוד על-פי מה שיש לו" - כך אמר ל"גלובס" יואב צור, שמונה אמש (א') באופן רשמי לעורך החדש של עיתון "מעריב" במקום רות יובל ודורון גלעזר.

לקצץ בנייר

לדבריו, "הכוונה שלי, גם משיחות שניהלתי עם מנכ"ל העיתון, רוני קליינפלד, היא קודם כל לקצץ בדברים אחרים כמו נייר, כדי למזער כמה שיותר את הפגיעה באנשים. אני מודה לרותי ולדורון על העיתון הקיים, אני חושב שהעיתון במצב טוב, הוא מעניין. כמובן שאני חושב על שינויים פה ושם, אך העיתון הוא טוב, והדבר האחרון שאני אעשה הוא לפגוע באנשים. אני מתכוון לעבוד בצוות עם כל העורכים הבכירים ב'מעריב' ולעשות את השינויים איתם ועל דעתם".

כאמור, אמש אישר דירקטוריון "מעריב" פה-אחד את מינויו של צור לעורך "מעריב" במקומם של רות יובל ודורון גלעזר, שהודיעו לפני כחודש על התפטרותם. התפטרותם של גלעזר ויובל באה על רקע כוונת הדירקטוריון לבצע קיצוצים נוספים ב"מעריב".

צור מבחינתו מודע לעובדה כי יהיה עליו להוציא לפועל את אותן גזירות חדשות, ומבחינתו הוא מבהיר כי יעשה הכל כדי לפגוע כמה שפחות בעובדים ובפרנסתם.

צור יתחיל את החפיפה כבר היום (ב'), ועזיבתם של יובל וגלעזר צפויה להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים.

צור, 55, הינו איש תקשורת יותר מ-25 שנה. עד כה הוא שימש כעורך הראשי של רשת מקומוני "מעריב", "זמן מעריב", המונה כיום 18 מקומונים. קודם לכן היה צור בגרעין המייסד של עיתון "חדשות". צור נחשב למקורב מאוד ולאיש אמונו של מו"ל "מעריב", עופר נמרודי.

"האיש הנכון"

נמרודי אמר אתמול עם אישור המינוי: "אני מכיר את יכולותיו של יואב צור ובטוח כי הוא האיש הנכון בזמן הנכון להצעיד את 'מעריב' להישגים עיתונאיים נוספים. 'מעריב' עבר בשנתיים האחרונות מהלכים אשר הפכו אותו לעיתון הרבה יותר טוב ואיכותי, ואני בטוח כי תחת הנהגתו של צור יילך העיתון וישביח למען קוראיו".