אסיה ננעלה במגמה מעורבת: הנג-סנג איבד 1.1%; BHP ביליטון איבדה 4.4%; פיוניר זינקה ב-12.7%

גלובס tv מניית פיוניר מזנקת ב-10.9% ■ רגולטורים בסין אישרו לחברות סיניות להלוות עד 30% מההון העצמי שלהן, לחברות הבנות בחו"ל - המהלך צפוי להגדיל את ההלוואות הניתנות לחברות מחוץ לסין בכ-30 מיליארד דולר

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר במגמה מעורבת, כאשר טוקיו וסידני ננעלו בירידות בהובלת ענף הספנות והסחורות, בעוד ששנחאי ומומבאי סיימו בעליות. ענף הטכנולוגיה נהנה ממומנטום חיובי הודות להעלאת תחזית הרווחים של טקסס אינסטרומנטס, אמש, לאחר הנעילה בוול סטריט.

בכנס שנערך במונטריאול, קנדה, נשיא קרן המטבע הבינלאומית (IMF), דומיניק שטראוס קאהן, עמד מאחורי התחזית הקודמת שלו להתאוששות כלכלית במחצית הראשונה של 2010, כאשר התפנית תחל כבר בספטמבר ואוקטובר השנה. עם זאת, נשיא ה-IMF הזהיר מפני היווצרותה של היפר אינפלציה בסופו של המשבר.

בינתיים, מדינות ה-G8 שנציגיהם נפגשים בסוף השבוע הקרוב צפוים לפרסם תחזית צמיחה עולמית אופטימית יותר מבעבר. נראה כי חברי שמונה המדינות המתועשות הגדולות יצביעו על סימנים להתאוששות מסויימת של המדינות המובילות מבחינה כלכלית.

בזירה הסינית, הרגולטור לענייני מטבעות, הגמיש את ההגבלות על הלוואות לחו"ל. במסגרת השינויים, חברות סיניות יוכלו להלוות עד 30% מההון העצמי שלהן, לחברות הבנות בחו"ל. המהלך צפוי להגדיל את ההלוואות הניתנות לחברות מחוץ לסין בכ-30 מיליארד דולר.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.8% ל-9,865 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 1.1% ל-18,253 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.71% ל-2,905 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 איבד 0.91% ל-3,971 נקודות ■ מדד קוספי נחלש ב-1.54% ל-1,393 נקודות ■ מדד סנסקס 30 מציג עליות לפני הנעילה.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.46% ל-97.98 ין לדולר. הדולר האוסטרלי מוסיף 0.42% ל-0.7922 דולר.

בזירת המאקרו

התחזיות הראשוניות של מאזן המדדים המובילים ביפן הציגו עלייה מתונה מכפי שצפו הכלכלנים. המאזן עלה ל-76.5 באפריל מ-75.5 במאי לעומת ציפיות לעלייה משמעותית יותר ל-77.2. מאזן המדדים המובילים מתבסס על 12 מדדים מובילים הכוללים בין היתר את הזמנת המכונות, מצב המלאים ומחירי המלאי.מאזן המדדים המובילים נועד לבחון את המגמות הרחבות בכלכלה ל-6-9 החודשים הקרובים.

נשונל אוסטרליה בנק פרסם סקר על תנאי השוק לחודש מאי באוסטרליה שהציג תוצאה של 14- , ירידה של 4 נקודות לעומת חודש אפריל. מדד אמון העסקים, לעומת זאת, המדד עוקב אחרי אמון העסקים בענף הייצור התעשייתי, הבנייה והקמעונאות, עלה ב-12 נקודות ל 2- נקודות.

מניות בכותרות

חברת הביטוח הסינית, פינג אן , מתכננת לרכוש מידי חברת TPG האמריקנית חלק משנזן דוולופמנט בנק. ל-TPG אחזקה של 17% בשנזן דיוולופמנט בנק - השווה כ-1.5 מיליארד דולר.

מניות ענף הספנות איבדו גובה לאחר שמדד Baltic Dry העוקב אחרי עלויות המשלוחים הימיים של סחורות ירד אתמול ב-4.3% וסיכם ירידה של 15% בשלושה ימים. מנייתניפון יוסן , מניית מיטסואי O.S.K .

מניות הטנכולוגיה טוקיו אלקטרון ופיוניר ריכזו עניין לאחר שאמש (ב') טקסס אינסטרומנטס עדכנה מעלה את תחזית הרווחים.

מניית Hutchison Whampoa של המיליארדר לי קא שינג, איבדה גובה לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' חזתה התכווצות חדה יותר של כלכלת הונג קונג.